![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 98
|
Det är ju 20 år sedan så nu kan jag ju inte göra något åt det. En del av tygerna köpte jag som avklippta bitar och kunde inte se varifrån de kom. De jag köpte som metervara hade det kanske gått att spåra tillverkare till. Men arbetet hade jag ju redan gjort när jag upptäckte problemet!
Har du försökt kontakta Panduro? De borde ju känna igen sina tyger. Med den här erfarenheten skulle jag inte ge mig på ett nytt täcke utan att ha ljustestat tygerna först. Ditt tyg har betett sig ungefär som mina. Nu sitter du där med ett tyg som i praktiken är oanvändbart. Även om du klipper bort de blekta partierna så kommer ju resten att blekna när du använder tyget. Har du och jag haft ovanlig otur eller har många upplevt samma sak? Håller lapptäckstyger sämre kvalitet? Att tryckta mönster håller sämre än invävda mönster är inte så överraskande. Kan man ändå inte begära att tyger som säljs för lappteknik håller bättre kvalitet?!? Hur många sitter med quiltarbeten som inte hållit färgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 532
|
Vilken underbar fin dock-klänning du har sytt. Hon är så bedårande fin i den. Vilket pillerjobb. Mycket välgjort.
Förstår att du är ledsen över att den blekts så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Självklart ska man kunna ställa krav på tyg. Jag har sett tyger från 50-talet ungefär och fortfarande har samma fina lyster i färgen. Så sådant får de inte skylla bort på.
Jag vet inte om lapptäckstyger är sämre än vanliga tyger. Eller kanske man märker det mer för man köper så väldigt många olika tyger och de kostar en del också? Jag har också haft dåliga erfarenheter med andra tyger. Pälstyg som tappar päls fort och hårar ner. Trikåtyg som blir urtvättade efter några få tvättar. Fleece som noppar fort. Butiker brukar försöka förklara bort det genom att man skött tygerna fel. Det är lite knepigt egentligen eftersom de mycket sällan, i princip aldrig, upplyser om tvättråd vid köpet. Och sedan kan ord stå mot ord om det framförts muntligt. Borde nästan stå på lapp som följer med tyg. Där är tyget jag köpt genom Ottobre ett föredöme eftersom de skickat med en tryckt lapp där de ringat in och skrivit dit tvättinfo (40 grader, 2 prickar stryk, ingen torktumling osv) Och sedan vill många butiker inte kännas vid tygerna eftersom de ju är tillklippta och inte kan återköpas, eller något ditåt. ![]() Egentligen borde butikerna vara snällare med att ta emot reklamationer och ersätta kunder, eftersom de sedan i sin tur kan informera grossisterna/fabrikerna om problemet och då får de fixa till det! Är väl bra med feedback? Ja, jag får väl skriva ihop ett brev och skicka till Panduro. Jag tror nämligen jag har noll chans om jag går till butiken. Brukar oftast vara så, nån trött expedit som inte vill besvära sig med sådana grejer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Se där! Jag skulle nog inte ha varit så negativ för de på Panduro var snälla! Jag gick dit med tyget och klänningen och berättade. Hade ju ingen kvitto, men de kunde hjälpa mig ändå, jag fick motsvarande mängd tyg av andra tyger så jag valde 2 st 25 cm klipp tyger (gamla tyget var 50 cm) och de fick ta mitt tyg för undersökning.
Så det var ju ett bra slut! Kanske är det lättare med Panduro för de är ju stor företag och har "råd" med att ersätta folk medan mindre företag kanske inte kan vara lika generösa. Men jag vill ändå att mindre företag också gör det för det är bättre att hjälpa en missnöjd kund och kunden blir nöjd och glad så återkommer kunden flera gånger i framtiden. Det är ju bättre än att inte vilja hjälpa en missnöjd kund för att spara några pengar, och då kommer kunden inte köpa längre eller mycket motvilligt och inte lika ofta. Så nu är jag nöjd med Panduros agerande. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.