![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja, det var kul!
![]() Nu finns en grupp på Facebook som heter "Sveriges första 1800-talssällskap?" - gå med i den, vettja! Där kan vi fortsätta diskutera vad vi vill göra och om vi ska ha en förening eller inte och så vidare. Jag har lagt upp lite bilder från igår också. ![]() Tydligen finns det "en hel del" Sherlock Holmes-sällskap i Sverige, blev jag upplyst om av en kompis på Facebook. Men det är ju inte riktigt det vi är ute efter... eller? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Roligt, men det är ju ganska snäv tidsperiod, eller hur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Personligen känner jag inte att jag har något intresse av ett Sherlock Holmes-sällskap, eftersom jag vill kunna ta ut svängarna mer och även nosa på 1700-talet. Men visst, jaga bovar och banditer i viktoriansk utstyrsel hade väl varit skoj! I alla fall en gång...
Fortsätt gärna diskussionen på Facebook, som sagt, nu när det börjar trilla in en del medlemmar där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Precis, för snäv tidsram. Men jovisst är Sherlock Holmes-tidsperioden fin också, men man vill ju inte alltid ha det som förstahandsperspektiv och kanske modet hamnar på efterkälken för vissa deltagare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu är jag här!
Hej på er vackra 1800-talsdamer! Jättekul att se er på Syfestivalen i Älvsjö!
Det var jag och min kollega som tände på idén med 1800-talssällskap, om ni minns oss. Vi jobbar ju på ett studeiförbund, och kan se till att vi får hjälp att rigga det hela som en studiecirkel. Och som en extra bonus så råkar det finnas några historiska rum, inredda i stilar från olika epoker, på jobbet... Men mer om det senare. Ni pratade om att försöka genomföra en "promenad" framåt våren i Stockholm. Det låter ju som en utmärkt idé, som säkert kan locka uppmärksamhet, och vara ett sätt att hitta andra som är intresserade av denna passion. Så - vad är nästa steg mot ett 1800-talssällskap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej Nina!
Vi har startat en facebookgrupp där vi "raggat upp" fler som är intresserade av detta med historiska 1800-talskläder. Gå in där så kan vi spåna vidare tillsammans. ![]() http://www.facebook.com/home.php?ref...d=365176353064 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:03.