Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-02-05, 22:44   #1
Stinas Stinas är inte uppkopplad

Jag och min dotter åker i från Tumba söder om stan. Vi har turen att bara behöva ta pendeln till Älvsjömässan. Jag har tidigare mailat mässan för att se om vi kunde få låna något utrymme för att byta om...men har inte fått något svar.
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 10:16   #2
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad

Min klänning blir nog modell "cirka 1885" men det återstår att se hur jag gör innan allt är klart. Jag är lite fascinerad av 1870-talet också... *funderar*

Jag kommer åka till Älvsjö med bil från Mehedeby ungefär, alltså strax söder om Gävle. Kommer E4:an neråt, har plats om någon vill hoppa in och åka med.

En tanke, om vi inte kan få låna ett rum att byta om i, är att vi träffas vid någons bil och hjälper varandra att byta om och sen lämnar vi allt modernt i bilen så att vi slipper släpa det med oss på mässan. What say you?
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 11:50   #3

Smile

Låter som en bra idé att träffas vid någons bil om det inte blir någon lokal att byta om i.
Min klänning har inspireras av 1870-talet.Jag har ju inget färdigt mönster, utan ritat den själv......Så jag tittar på bilder, tavlor och böcker....
Gammal 2010-02-06, 15:13   #4

Jag har inte heller något färdigt mönster, så därför är jag inte helt säker på hur jag ska göra än - kommer på nya idéer varje dag! Det är nåt visst med 1870-talets mode, så jag kan inte bestämma mig för vilkt håll jag ska gå åt...
Gammal 2010-02-07, 20:32   #5
Schannalle Schannalle är inte uppkopplad

Tyvärr har jag ingen aning om när/om jag kan komma förens jag fått mitt praktikschema, och det verkar ta tid (en av nackdelarna med att läsa till sjuksköterska) Men förhoppningsvis ska jag kunna komma!

Överdelen jag håller på att sy liknar denna väldigt mkt:http://www.trulyvictorian.com/catalog/463.html
men den är sytt i samma tyg och är tänkt att dekoreras med spets. Just nu håller jag på att funderar på knäppning, knappar som är lämpliga är det någon som vet vart man kan få tag i det?
Schannalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 16:10   #6

Allra lämpligast är väl att ta enkla knappar och klä med tyg.
Gammal 2010-02-09, 10:00   #7

Jag är klar med korsetten och underkjolen! Har börjat på kjolen som ska sitta över underkjolen, och den har en nästan 9 meter lång remsa som ska veckas och sys fast i nederkanten. *pust!* Ni kommer att garva när ni ser den, för jag hade inte tillräckligt med spets så jag fick "göra egen" av ett spetstyg från IKEA! Det där som kostar typ 9:- per meter, jag köpte några meter "bara för att" för en massa år sen och det har legat tills nu.
Gammal 2010-02-15, 18:51   #8

Knappar..........

Hej Schannalle!
Visserligen är det lite i sista minuten...men jag väntar hem lite gammeldags knappar från England....en si så där 140 stycken......om vi hade haft mer tid hade du kunna få av mig....men de har inte ramlat ner i min brevlåda ännu....Jag letar knappar på Ebay...som en godisbutik
Gammal 2010-02-15, 19:06   #9

Jag är mest orolig för att inte hitta parkering! Funderar på om vi ska säga 10.00 istället bara för det... Ni som inte kan komma tills dess kan ju såklart komma senare så möter vi andra upp i dörren.

Skriv upp mitt nummer: 073-9595764. Jag ska försöka hinna med att sy en liten väska att ha mobil och annat "småplock" i, men på ett eller annat sätt kommer jag ha mobilen med mig i alla fall.

Jag har hoppat över blus, mamelucker och linne för det hinner jag inte sy. En vanlig T-shirt får duga... (Syns ju inte i alla fall!)

Idag är jackan ihopsydd, saknar bara ärmar. Formen är åtgärdad men jag är inte helt nöjd ännu... Fortsättning följer! Det stora abret med jackan är att jag saknar band/tyg att binda alla kanter med och det blir så fult att fålla på traditionellt vis. Knappar har jag inga bra heller, men "nödknappar" ska jag nog kunna skaka fram.

Min hatt är gjord av tyg, linspets, sammetsband och fjädrar, samt hattmakartråd. Vanlig ståltråd duger om man binder ändarna så att de inte går igenom tyget. Eller så gör man ett brätte i t.ex. kartong och klär med tyg, det går också. Nöden har ingen lag...
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.