![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Ok, har ingen hemma bara och det är så irriterande då den verkar funka jättebra för både mamma (tråden har så gott som aldrig gått av för henne) och min vän. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du dragit i sytråden och den inte är skör o går av lätt.
Om inte nålbyte hjälper testa detta. När du har trätt övertråden, Prova dra i tråden, om den går trögt så försök dra in övertråden längre in i själva trådspänningsskivorna, provdra igen. går det lättare är det ok. Om inte trä om och låt den vara som den brukar. Fortsätt med att Kontrollera undertrådsspänningen. När du har satt i undertrådsspolen i kapseln, dragit igenom tråden och nästa steg är att placera den i maskinen. Håll i tråden som sticker ut, gör ett litet knyck med handen, då ska spolen halka ner 4-5 cm. Justera med hjälp av skruven på undertråds-kapseln tills den fungerar som jag beskrivit ovan. När du har gjort denna justeringen, Gå tillbaka till övertrådsspänningen och justera den tills du får en bra söm. När du har fått till trådspänning, ta ut undertrådskapseln. Gör en markering med hjälp av tuschpenna över halva skruven och på kapseln. Då vet du var du har en bra trådspänning på undertrådskapseln. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det går inte göra den kollen av undertråds-spänningen med spolkapseln isatt i maskinen.
Den görs genon att låta spolkapseln med spolen i hänga fritt, då gör man ett litet knyck, och åker hela kapseln ner ca 4-5 cm är undertråden bra spänd |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hur justerar ni då undertråden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() Det där med undertråden ska jag också prova, får göra som dahlia föreslår för sättder jag dit kapseln och drar så händer inget. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Men om övertråden går jättetrögt så lätta på övertrådspänningen till att börja med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du vännen. Känn dig inte dum för att du inte kan. Vi har alla varit där.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Om det inte hjälper med att lätta på övertrådspänningen så är det nog så att den behöver rengöras.
Måste söka på nätet och se om jag kan se hur din symaskin ser ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Här har du instruktioner till din symaskin.
http://www.coop.dk/upload/modul/coop...e%20Rosace.pdf Trådledaren, vart jag ville att du skulle försöka få in tråden längre in är det första stället som du trär igenom tråden efter trådrullen. Titta i instruktionen. Ta en stadig tråd, provryck den o känn att den är stadig. Slå av strömmen eller dra ut kontakten till symaskinen. Trä igenom tråden på första stället efter trådrullen=trådledaren. Med höger hand ta en knappnål. Lägg tråden längs nålen, snurra några varv tråd runtspetsen på nålen så att tråden är låst runt nålspetsen. Tag i tråden med vänster hand ovanför trådledaren och håll fast tråden, för försiktigt in nålen ned tråden nedanför trådledare, en liten bit 0,5-1 cm. Vinkla nålen nedåt så att du ser att tråden går in djupare i trådledaren.´Nu har du fått in tråden djupare. Går tråden lättare nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:17.