![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ingen annan som har denna maskin som kan berätta lite?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Idag kom min maskin, tidigare än väntat, testar för fullt nu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Grattis, till din nya supermaskin! Nu blir det en baggis att sy hembygdsdräkten och kanske bröllopsklänning?
Fick ni med PE Lite på köpet ? annars går det väl att ladda hem demoversioner av program och sedan radera den och sedan testa en ny period osv? http://www.brother-usa.com/HomeSewin...gsoftware.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har en Brother 900 bara broderi? Skulle vilja ha en som har både broderi och overlock. Ngn som kan tipsa om en bra maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har fått mig en lektion i overlock.. Inser att man måste ha en overlock o en brodyrmaskin. Vi får lägga broderandet åt sidan så länge, kanske det blir en i framtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har pe design 6, det följde inte med något program.
En overlock kan ju inte jämföras med en rodyrmaskin, två helt olika ändamål. Denna är ju dock en kombinerad maskin och man kan köpa till kniv för att klippa tyget bredvid sömmen. Men jag skulle inte tro att den kan mäta sig med en ren overlock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Köpte denna maskin för några månader sedan. Har aldrig broderat förut och ville pröva men ville inte lägga ut en massa pengar ifall det inte skulle vara något för mig. Maskinen funkar jättebra och jag är supernöjd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
väskan: NV är en förkortning på Innovis så det är samma sak, vad jag förstått i alla fall.
Jag har innovis 1200. Nu i efterhand skulle jag ha köpt den utan sydelen eftersom jag föredrar mekaniska symaskiner för sömnad. Men den är bra på att brodera. Jag har hämtat hem vissa brodyrer som folk säger är för tjocka för att gå brodera (tråden brister) men har inte sådana problem. Har också köpt metalltråd "10 st för 10 kr" hos göfab som funkar utan problem. Så brodyrdelen funkar bra. Jag hatar att sy på elektroniska symaskiner har jag insett så den delen använder jag aldrig mer. En fråga om tycke, smak och vana! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Tjenare alla nv 900 användare, nu behöver jag lite hjälp med pärlan, någon som sytt smock på maskinen än?
Här är min fråga, i en egen tråd: http://www.sysidan.se/forum/showthre...hlight=brother |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Jag har försökt att göra smock med min IV-900 men det blev inget vidare. Köpte till slut den här foten http://www.sewingmachine-sales.co.uk...&recordID=1145 och la resårtråden i mittersta fållan och höll i tråden medan jag zickzackade över. Det fungerade och blev riktigt bra. Ska dock prova den här varianten nästa gång.
Tack för tipset. Föresten kolla in länken, de har jättebra priser på både fötter, tråd och allt möjligt. Portot är inte dyrt det heller så det är billigare än att köpa här i Sverige. Ha de gott // Carin A |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ahh, det var ju också ett sätt. Jag har ju dock fått till det med undertrådspänningen och det gick väldigt smidigt så jag fortsätter nog så.
Jag köpte förresten undertrådrullar på ebay, det är ett tips. Minns inte vad affären hette men det var fraktfritt och jag köpte 50 underspolar för 47:- Nu var det ju itne brother orginal, men de funkade jättebra. Artikelnumret som står i manualen (i alla fall min) är itne rätt, de har tydligen bytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
brother brodyr |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.