![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tyvärr. Det fastnar och ärmhålen förloras någonstans mitt inne i trasslet. Detta går inte. Var kan jag ha gjort fel någonstans? De enda sömmar som är hopsydda är halsringning som fortsätter en bit ner på framkanten samt ärmhålen. Jag har nu läst flera beskrivningar av samma moment som liksom du säger ”trä framstyckena genom axelpartierna, så det bör ju vara ett vanligt och genomförbart sätt att vränga en väst. Fattar inte vad det är jag missar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker det ser ut som om sidsömmen är sydd endera på fodret eller plagget.
Jag tycker att det ser ut som om ärmhålet är hopsytt. Endast axelsömmarna ska vara sydda på fodret och plagget. Då ska det gå vända som jag beskrivit |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
i morse var sidsömmarna på yttertyget sydda, men jag har nu sprättat upp även dem. Ska man göra något med ärmhålen för att de ska hamna rätt medan man drar framstyckena genom axelpartierna? Och ja, ärmhålen är ihopsydda, räta mot räta som beskrivningen säger. Ska man vänta med det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ärmhålen och hals och framkanterna ska vara sydda när du vänder.
Du ska inte sy ihop ärmhålet. Då går det inte vända. Du behöver inte göra något med ärmhålen, i och med att de är sydda, när Du vänder Börja sy en liten bit in, när Du syr runt ärmhålet och sluta en liten bit före slutet. Så mycket så att Du har till sömsmån för sidsömmarna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ska genast prova.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Yes!
![]() Det var ”sy inte ihop ärmhålen” som var de magiska orden. Nu ska jag bara sy en stickning runt om och lite knappar, så är den klar! Tusen tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Skoj att jag kunde hjälpa Dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.