![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har nog sett att man sätter sådana skenor i alla delningssömmar. Att det fungerar kan ju bero på att det förutsätts att man använder Rigilene-remosr vilka är mjuka. Sitter de dessutom i en tygkanal och är insydda mellan tyglagren lär de inte skava.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men du, sätter man det även i själva bystsömmen, där brösten är? Har ju sett en del axelbandslösa klänningar där själva "bystområdet" liksom står för sig själv utan att vara utfyllda av bröst, är det då isytt rigileneband?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Anklagar du mig för att ha fel!!!!!
Jag ska kolla ett mönster där jag vet att det sitter skenor lite här och där. Hmmmm, det mönster jag i hastigheten hittar och sytt efter anger skenor i sidsömmarna enbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Absolut icke, det är bara min okunskap som gör att jag har en himla massa dumma frågor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag glömde smileyn.
![]() Jag tror väl de flesta (alla) axelbandslösa klänningar sitter ganska tajt varför skenorna bara ser till att överdelen inte korvar sig och åker ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Förstod väl att smileyn fattades men vet själv hur trött man blir ibland när folk frågar och frågar och inte fattar.
Måste säga att jag är lite nervös inför just denna klänning då det är en helnervös 19-åring som ska bära den på sin studentbal. Dessutom är hon redan hysterisk att den inte är klar fast den inte ska användas förrän i juni. Sen måtten gör ju det hela till en verklig utmaning - 38 upptill och 44 nertill!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Forumvärd
|
Oavsett hur bra en klänning sitter brukar det på balen ändå _alltid_ vara bra att ha avtagbara axelband om man har tänkt att köra på axelbandslöst. Det går att använda genomskinliga axelband just under dansen, eller så, bara för att ha säkerheten.
Min erfarenhet är att ofta även är rigelineband i själva bystområdet. Det är det som brukar ge effekten att klänningen "står själv" där, och också ge illusionen av att personen ifråga fyller upp klänningen, även om den är något för stor just där... (vilket ur färdigköpt perspektiv ger ett litet plus). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jimipe: man ser ofta på Vogues mönster att de syr ett sorts "fundament" på vilket klänningen sedan sys. Där sitter ett brett band i midjan och en del skenor för att få stadga och för att hindra att den som bär klänningen ska hamna i en .... delikat situation.
Jodå, älskade hustrun har också tre olika mått. Har du sytt en toile? Åtminstone för livet?? Det kan vara till viss hjälp för att se att klänningen fungerar upptill. Vad har du för mönster?? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.