![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Hur går det med bandkantaren? Jag har funderat på att köpa en sån också... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jodå, det går riktigt bra med den. Den gör ju en 1 cm bred kant med invikning både på rät- och avigsidan. Jag skulle önska att den dels gjorde en lite bredare kant, dels lämnade avigsidan rå, så att det inte blev så tjocka muddar. Eller rättare sagt, jag skulle vilja ha en till bandkantare som gjorde så, men har inte hittat någon ännu.
/Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svar!
Vilken bandkantare har du och var har du köpt den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har köpt den här http://sewingmachines.co.uk/pfaffolockfeet.htm
Om du scrollar ner finns en Tape Binder 40 mm för 85 pund. Och när jag fick hem den (och alla andra pressarfötter) stod det att de tillverkas i Sverige... lite komiskt! (Det stod att de antingen tillverkades i Sverige eller i Taiwan tror jag det var) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilka andra pressarfötter köpte du? Någon du kan rekommendera?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag fick med tre stycken med maskinen, men ska jag vara ärlig har jag inte använt någon av dem
![]() Däremot måste man köpa till ett paket skruvar + en plåtbit (kan den heta typ adapter eller nåt annat fint istället för plåtbit?) för att fästa bandkantaren i maskinen. Jojustja, jag köpte linjalen också, för att kunna sy fållen på rätt ställe när jag top-coversyr bl.a. Den använder jag också väldigt ofta |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.