![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Även jag brukar använda mig av en liten ankartygbit när jag syr. Vissa tyger vill annars gärna dras ner i början av sömmar. Det gäller alla maskiner jag testat att sy och syr på. Janome, Brother, Pfaff och Husqvarna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag kan på min gamla Bernina 1230 men inte på min "bara lite gamla"
Artista 180. Annars är Ainas knep bra. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
MinJanome MC6700 syr snällt från en bit utanför och över kanten utan att dra ner tyget. Ett tips är att alltid ha en fräsch nål. Trubbiga nålar drar garanterat ner tyget.
STinab1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det beror på vilket tyg jag har. När jag syr i tunna trikåtyger chansar jag inte utan börjar en liten bit in på tyget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min ena maskin kan börja ända ute i yttersta tråden om man vill, bara nålen är vass och fin. Min andra börjar helst någon cm in från kanten, både för att sömmen ska bli snygg och för att den ska mata ordentligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag kan på mina 2 gamla pfaffar och det är ett krav för mig.
Fräsch nål. Raksömsstygnplåt hjälper också mycket. Det hjälper om hålet är så litet som möjligt. Stor hål för att kunna sy breda dekorsömmar är roligt, men det sväljer också gärna mer. MEn ett litet knep är bra, jag håller i trådarna bakom medan maskinen gör de första 2-3 stygnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.