![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vilka problem kvarstår eller är den botad?? Har du provat byta undertrådsspole?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nålbommen ska ruckas något i sidled, dvs ngn mm men inte mer. Hur mycket förflyttas din?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
råttboet som blir under är borta, offrivilliga zick zacken är kvar, bommen går att rucka men kanske rör sig 1mm om ens det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Börjar fundera på om det kan ha något att göra med där man skruvar fast nålen, den har länge varit lite konstig. Men jag har inte tänkt så mycket på det.
När man skruvar in nålen så blir skruven mera mot mig än i mitten av armen, men jag vet inte om det spelar någon roll. Vet inte om du förstod det där ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hur länge sedan är det sedan du smorde symaskinen?
Har du kollat så att symaskinsnålen sitter rätt? Den skall du för upp så långt som möjligt innan du skrurvar fast den. Du har uppe på maskinen en spak som du använder när du ställer om till mönstersöm. Den är märkt 1-20. För den spaken fram och tillbaka ca 20 ggr. Lyssna och känn efter hur det känns o låter när du gör det o berätta för mig. Behöver svar på alla mina tre frågor så att jag kan hjälpa dig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vi skriver så tätt till varandra så att vi skriver lite om varandra. Så skall det inte stå. Den skall stå rakt i sidled om jag så säger. 90 grader till höger rakt framifrån sett.
Prova skruva lös nålen och vrid om skruven så att den hamnar där den ska. Har du någon som kan hjälpa dig att hålla nålen inne i rätt läge så att du kan använda bägge händerna när du skruvar fast nålen? FÖr där kan problemet sitta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Den är nysmord,igår
Nålen är så högt upp det går och åt rätt håll. Men den där spaken...nä den hittar jag inte |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har inte du två spakar på ovansidan av maskinen som du använder när du ställer in mönstersömmar???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
nej, ingen spak här inte.
Det här var nog budgetvarianten 1975.. Skruven till nålen lyckades jag få till i rätt läge, men tyvärr ingen skillnad på stygnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:26.