Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-01-01, 16:03   #1
madeluc madeluc är inte uppkopplad

Ja, det är otroligt vad de hittar på för att de själva inte vet. Jag själv blev tillrätta visad av en person från Janome, jag fick absolut inte skruva på spolkapselen för då skulle inte garantin gälla. Hon menade att de var därför att det satt en liten färgklick där. Har genom åren tjatat om detta då det var helt naturligt att man gjorde detta om undertråds spänningen inte gick att få till på annat sätt.

Fick för några år sedan reda på att denna färgklick endast sätt dit för att förhindra att skruven ska skruva upp sig själv, vilket är fullt möjligt då vibrationerna i maskinerna t ex vid brodering är ganska påtagliga. Nu mer så lägger jag dit lite nagellack när jag har fått spänningen där jag vill.

Så skruva på och känn dig säker på att det bor en liten mekaniker i dig. Jag rekommenderar bara detta absolut ingent tvång men VI KVINNOR KAN MER ÄN MÄN TROR! Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-03, 14:27   #2
evol evol är inte uppkopplad

Hej och god fortsättning alla jag har haft Designer 1 och den var suverän sen bytte jag upp mig till Designer SE och det var ju inte så många finesser som jag trodde men man kunde ju spara i maskinen direkt och lite annat men jag blev lite besviken hade väl inte läst på riktigt innan jag köpte så nu står den nerpackad i garderoben och nu har jag investerat i en Daimond har packar upp den men inte sytt något, skillnad bågarna du kan sy brodera större motiv behöver inte flytta från olika possitioner utan den broderar allt, du kan ställa in färgsotering så den syr alla röda och alla blå till ex du får ett större usb minne till Daimonden men det går ju att köpa extra för en billig peng det var väl vad jag kan berätta i nuläget. Hälsningar Eva
evol är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:16.