Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-12-12, 13:40   #1
Roxie Roxie är inte uppkopplad

Thumbs down

Jag själv har inte diskuterat "problemet" med SMD men som jag tolkar det svar du fick så har ju Janome gått över gränsen för vad som är tillåtet. Men det är min tolkning av det hela.
Jag uppmanar igen alla som tycker Janome gjort fel att maila dem och berätta det samt gärna tillägga att man valt ett annat märke pga detta. De måste ju se att deras agerande får konsekvenser genom att vi konsumenter kommer att välja bort deras maskiner, vare sig de kommer från England eller Sverige.
Roxie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-12, 13:49   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Fast de kanske tänker "äsch, det kanske bara är 5 personer som inte köper" och skiter i oss och vårt lilla sysida. :P

Men å andra sidan fick SMD ganska bra med kunder tack vare oss. hmm.

Ja, de (janome) har verkligen sjabblat till sig nu. Istället för att glädjas över att janomes maskiner är populära och går åt som smör, om än i "fel" land, så beter de sig som grinollar...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-12, 14:03   #3
Roxie Roxie är inte uppkopplad

Nog ska vi väl kunna få ihop fler än 5 klagande
Jag själv hade tänkt köpa Janome maskiner men det blev två från Brother istället, så för min del är det sant att jag valt bort Janome pga konflikten. Hade jag just inte tänkt köpa symaskin just nu hade jag kunnat tänkt mig att "sympati-klaga" för att nån dag längre fram kanske det är min plånbok det hade gällt och jag hade velat kunna köpa en Janome från England.
Vi kan väl starta ett litet uppror här, ALLA vare sig vi har köpt/ tänker köpa/ inte tänker köpa från England, skickar ett klagomål till Janome. Det fanns ju en anledning till varför vi gick med i Eu från början...
Roxie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-25, 23:12   #4
Bling1975 Bling1975 är inte uppkopplad

Jag har varit i kontakt med SMD och problemet verkar vara löst till viss del. Jag fick det här svaret:

There has been agreement!!!
Janome Tokyo, Janome UK and the Scandinavian distributor have agreed that we can continue to supply certain models to Sweden, Denmark and Norway customers.
These models*will be selected from*our "exclusives" which Janome UK imports especially for ourselves (110, 5108, 5124,1000CP, 644D, 744D, etc). So far, the 9102D and 744D overlockers and the*1000CP*cover hem machine*have been selected.
Also, these models will have to be advertised as*NEW HOME so they don`t conflict with the Janome models available in these countries.
Machines supplied to us*in future shipments will be branded NEW HOME.
Please contact me if you require further information or clarification.

Kind regards,
Russell

Så det blir nog en beställning av en cover snart. :-)
Bling1975 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-26, 00:43   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Känner igen det där med att Janome heter New Home.

Tycker ändå att det är dumt att de ska krångla till det så mycket.

*går och googlar lite*
Läser lite i historik, jag läser att New Home var en amerikansk märke som Janome köpte upp i 60-talet. Så jag antar att de fiskar upp och använder märket igen nu.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.