![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
|
Det är väldigt tråkigt att ni har så dålig erfarenhet av Husqvarna.
Själv har jag sytt med Husqvarna under hela livet på alla möjliga maskiner och gör det fortfarande och har aldrig haft problem, även i USA där jag bodde i många år. Alltid toppenservice. I Stockholm finns Louise Symaskinshörna som jag rekommenderar varmt. Louise vet och kan verkligen maskinerna, programvaror, tillbehör och sömnad och vet verkligen vad som behövs eller ej. Alltid jättebra service och alltid trevligt bemötande. Med de problemen ni upplever så tror jag det är klokt att meddela Husqvarna skriftligen och poängtera de butiker ni besökt. Återförsäljarna måste ju trots allt kunna räkna med att kunderna kan komma med frågor eller problem med maskinerna, det är ytterst rimligt att de ska kunna vara till hjälp i det. Får inte företaget Husqvarna ta del av problemen så blir det ju svårt att rätta till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
|
Jag har inte några problem med min återförsäljare De är toppen ställer upp i alla lägen och de är verkligen duktiga Kan mycket mer än man kan begära. Det är HQ som inte vill ta till sig att jag fått två urkassa Topas. De t känns som om de tycker att det är jag som inte kan eller också att de struntar i kritiken men det ger inga förutsättningar om att jag vill ha någon mer HQmaskin .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 39
|
Till mareri.
Jag var inne och försökte hitta något om garantin. Det jag hittar är att man har 2 års garanti och om man reg sig på HQ så får man 3 år till. Din maskin var vid året och då ska du inte betala arbetskostnad och om du inte har sagt till att dom skulle byta delarna som är lite frågande vem som tagit sönder, vilket jag tycker inte har med saken att göra. Dom delar som är bytat ska dom lämna med dom gamla, för att du ska veta att dom är bytade. Frakt kostnaden ska inte du betala. Det är HQ som ska stå för den. En syvän till mig hade sin maskin uppe i Jönköping. Tror hennes maskin är3-4 år SE. Dom hade tagit betalt för stygnplåt och en fot. Inga delar var med av dom som var "sönder". Hon ringde vekstaden och fick rätt och pengarna tillbaka. Jag kan kolla till imorgon efter tele nr till verkstaden./Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
|
fy så tråkigt att du har en så dålig försäljare. Min hq-försäljare är toppen. Symaskinsgrottan är fantastiska när det gäller symaskiner. Dessutom verkar de ha ett stort intresse för att sy och kan alltid visa hur man ska göra saker..till skillnad från vissa andra märkens butiker som jag besökt som knappt kunnat starta sina egna maskiner
![]() När min maskin varit inne har jag fått låna om jag velat och de har dessutom varit supersnabba med att fixa fel Jag vill aldrig handla maskin nån annanstans än på symaskinsgrottan ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 96
|
Jag ska ringa min HQ handlare i morgon. Det står ju tydligt och
klart att jag inte ska betala frakt och inte arbetskostnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
|
![]() Ja, förutom Louise så kan jag också varmt rekommendera Symaskinsgrottan, jättetrevlig och superkunnig personal.
Besöker ofta just filialen i Norrtälje pga landstället i skärgården. De ordnar allt, har de inte vad man behöver precis just då så ombesörjs det att det finns till nästa besök i "Tälje". Pålitligt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 96
|
Ingen kritik mot min återförsäljare
Jag vill poängtera att jag inte har någon kritik mot min
återförsäljare i Västerås. Det är Husqvarna jag är sur på. Jag har talat med reparatören idag och det är tydligen så att delar som slits inte omfattas av garantin. Jag syr väldigt mycket och han föreslog att jag skulle serva maskinen ca 1 gång/halvår. Då blir det en väldigt dyr maskin. Att jag köpte min SE var att jag var väldigt nöjd med min Plantium men tyckte att det skulle vara bekvämt att ha en maskin med litet mer finesser. Plantium hade jag i 5 år utan några som helst problem. Hade den aldrig på service under den tiden heller. Som sagt ingen skugga ska falla på min återförsäljare Mona i Västerås. Nu får denna "tråd" vara utagerad. Maggan i Eskilstuna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:42.