![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Tack för ett utförligt svar.
Då blir det Innov-is. Jag fick mail ifrån SMD iförrgår och då visste de inte riktigt hur det skulle bli, så jag lever på hoppet ett tag till.Väntar fortfarande på svar från dom. För mig så är det inget alternativ att köpa 744d i Sverige då den kostar över 5000:- så janome tappar mig som potentiell kund då de gör såhär. Är det någon som har koll på något bra alternativ till 744d? Har tittat på Brothers overlock 3034d? Eller babylock prestige men det hade varit så smidigt om det gick att beställa 744d då jag hade bestämmt mig för den. Tack för all hjälp jag får. mvh Viktor |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har inte fått svar än från SMD men får kanske rikta in mig på en annan overlock.
Har tittat på Brothers overlock 3034d. Är den bra, kan det vara ett värdigt alternativ? Har den friarm som 744d har? Om 744d så kan man läsa att den har "Use as 2, 3 or 4 thread" medans på brothers 3034d "Use as 3 or 4 thread" Kan det vara något man kommer att sakna, vad innebär det? mvh Viktor |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Som jag skrivit tidigare i tråden så är Brother 3034D en mycket bra overlock. Tror faktiskt den har i princip samma egenskaper som 744.
Friarm har den och den tvåtrådiga overlocken är inget jag har saknat. (Det betyder att man syr med två trådar/nålar) Maskinen är bra för nybörjare, mycket lätt att trä och använda. En annan bra sak är att på Brother.se kan man hämta den svenska manualen gratis, bra med tanke på att en del overlocktermer kan vara svåra att förstå på engelska. Köper du denna plus innovisen så har du bra paket som lär fungera till det mesta. Lycka till med köpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vilken soppa. Skulle få svar senast fredag 11/12. Hörde av mig och fick höra det var uppskjutet till i början av nästa vecka innan de skulle få svar från Janome tokyo. Vet inte om jag längre vågar vänta på Janome (eller ens vill), Russel på SMD tipsade mig om Pfaff Hobbylock 2.0. Den kunde användas som 2trådig, 3 samt 4trådig. Medan Brothers 3034d som sagt 3 och 4trådig. Hur skiljer sig pfaff i kvalitet om man jämför mot Brothers 3034d? Någon som har erfarenhet av denna pfaff hobbylock 2.0?
Brothers 3034d verkar väldigt bra, och verkar luta mer och mer mot den, men skulle vilja ha någon åsikt härifrån. Fick erbjudandet att köpa Pfaffs maskin + 2pressarfötter för £255. Tack för all hjälp jag fått mvh Viktor |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har aldrig haft någon Pfaff, men jag har en Brother 3034D och är så fantastiskt nöjd med den. Förstår inte varför det är så viktigt med en Janome, har själv bestämt mig för siså där en 5 år sedan att alrig någonsin ha med detta märke att göra, just pga av bemötande från säljare och framför allt generalagenten i Norge. Men som sagt det är mitt beslut, men jag rekommedera å de varmaste Brother maskinerna överlag, de absolut enklast maskiner att ha att göra med och defenetiv lika stabila och tillförlitliga som Janome. Du får mer maskin för pengarna när du köper Brother. Lycka till med ditt köp! Mvh Marie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hejsan!
Just när jag skulle lägga min order så får jag ett mail från Russell på SMD. Han skrev att de nu kan skicka vissa Janome-modeller till Sverige däribland 744d, som jag var ute efter. Så nu är det beställt 1st Brother Innov-IS10A och 1st overlock Janome 744d. Hoppas att det här blir bra nu, är lite orolig om jag kommer hinna få sakerna levererade innan julafton. Tusen tack för all hjälp jag har fått från er. Bästa hälsningar Viktor |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Får säga att du verkligen lagt ner din själ på julklappen till flickvännen - imponerande!! Tänk om det kanske löser sig till slut i alla fall, du har ju verkligen haft mycket att ta ställning till på hela denna resan som jag såg började här den 29/9. Håller verkligen tummarna för dej att du får allt i tid nu. Glöm inte att ge oss slutet på denna historien också - vi vill veta allt om hur det gick och vad hon sa om sina helt underbara julklappar. Sen får hon se till att bli medlem här på Sysidan så vi får se alla hennes syframgångar.
God Jul på dej! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.