![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Håller verkligen tummarna för dig:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sitter här och tror att jag har hittat lösningen på mitt problem - min lilla problemmakare har krav. När jag nu suttit och pulat och bytt tillbaka till den tråden som satt i när jag fick maskinen så vips funkade det. titti04 skrev något om tråden och man tänker att så kinkigt kan det väl ändå inte vara men se jodå. Så nu blir det till att köpa på sig lite tråd av den bästa kvaliteten. Nädå skämt åsido men den kanske inte "tål" några grövre trådsorter och då får man väl rätta sig efter det. Skönt i alla fall om det kan vara lösningen på mitt problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hopplös overlock!!
Har läst denna tråd nu och hoppats på att jag skulle kunna lösa mitt egna problem med min Overlock maskin (Singer 14 SH 754) men tyvärr så hjälpte det inte mig
![]() Min overlock bara "bubblar" sig och blir inte alls spänd och detta har kommit nu på senare tid, utan att jag vet vad jag gör för fel. Har suttit hela dagen nu och trätt om med hjälp av beskrivningen från instruktionsboken för att se om jag missar något. Men jag gör EXAKT som det står och verkligen ser till att tråden går mellan brickorna. Har testat aluminiumfolie på rullarna och ändå inget resultat. Är det någon som kan se vad jag gör för fel? Detta är en 3 trådig overlock som jag testat med på ett väldigt elasktiskt material. Är otroligt tacksam för hjälp!! Mvh Sandra |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ser ut som jättelös trådspänning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min gjorde plötsligt så där, men jag har en Janome. Trädde om den gång på gång men det bara bubblade sig. Då drog jag ur alla trådar, dammsög maskinen, borstade överallt, oljade enligt instruktionsboken (fast jag nyss gjort det) och så trädde jag maskinen igen. Funkade hur bra som helst. Hoppas det kan vara så enkelt för din maskin också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har också en overlock, Bernette 334, som plötsligt började krångla igår mitt i sömnaden av en tunika. Vä-nålen lossnade plötsligt (var väl inte fastskruvad så hårt). Satte tillbaka den och plötsligt vill inte vänstertråden, den gula på Bernette 334, lägga sig i trådkedjan. Jag har trätt om maskinen - men inte blev det bättre. Ser att nålen sitter lite lägre ner och får inte upp den. Min fråga är om någon vet om båda nålarna skall sitta på exakt samma höjd?
Bytte nålar och nu fick jag in den vänstra bättre men fortfarande är de olika. Några tips? Annars är min overlock en trotjänare som bara går och går.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej,
har aldrig använt en sådan overlock som du har annka40, men på de overlockar jag har, och jag har sett, sitter nålarna i olika höjd. De ska dock alltid vara isatta så högt som möjligt. /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.