![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Du får prova att byta trådsort
min Pfaff gillar inte dyra trådar som är lite sträva utan vill ha Falk overlocktråd som är billigare. Fast inte gör det mig något,hihi annat än att jag inte kan ha så många färger på den ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag håller med; såhär krångligt SKALL DET INTE VARA! En overlock skall kunna klara många olika sorters trådar och floss. Det skall inte behöva vara så att man bara kan använda en sorts tråd, då är det enligt mig något som är tokigt fel.
En sak hade väl varit om man köpt en budget maskin, men både pfaff och hq tar rätt bra betalt! Tänk om någon hade sålt en gräsklippare och sedan sagt att: "Nej, den kan bara klippa gräs - har du maskrosor i gräsmattan så funkar inte det förstår du. Och glömde jag säga det, du kan bara tanka med bensin från OK..." ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ikväll får den sista chansen och då är det bäst att jag hittar en lösning snabbt och lätt annars ska den få ut och åka postbil till avsändaren igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Håller verkligen tummarna för dig:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sitter här och tror att jag har hittat lösningen på mitt problem - min lilla problemmakare har krav. När jag nu suttit och pulat och bytt tillbaka till den tråden som satt i när jag fick maskinen så vips funkade det. titti04 skrev något om tråden och man tänker att så kinkigt kan det väl ändå inte vara men se jodå. Så nu blir det till att köpa på sig lite tråd av den bästa kvaliteten. Nädå skämt åsido men den kanske inte "tål" några grövre trådsorter och då får man väl rätta sig efter det. Skönt i alla fall om det kan vara lösningen på mitt problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hopplös overlock!!
Har läst denna tråd nu och hoppats på att jag skulle kunna lösa mitt egna problem med min Overlock maskin (Singer 14 SH 754) men tyvärr så hjälpte det inte mig
![]() Min overlock bara "bubblar" sig och blir inte alls spänd och detta har kommit nu på senare tid, utan att jag vet vad jag gör för fel. Har suttit hela dagen nu och trätt om med hjälp av beskrivningen från instruktionsboken för att se om jag missar något. Men jag gör EXAKT som det står och verkligen ser till att tråden går mellan brickorna. Har testat aluminiumfolie på rullarna och ändå inget resultat. Är det någon som kan se vad jag gör för fel? Detta är en 3 trådig overlock som jag testat med på ett väldigt elasktiskt material. Är otroligt tacksam för hjälp!! Mvh Sandra |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ser ut som jättelös trådspänning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.