![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har ju ingen Husqvarna, jag har tidigare läst att många har upplevt att deras 936(?) varit väldigt känslig.
Jag har en femtrådig Singer. Den är väldigt robust. Jag hade aldrig sytt med overlock, köpte en sådan utan kurs eller handledning, använde bara instruktionsboken och har aldrig haft några problem. Jag tycker inte det skall vara svårare! Det skall inte kräva timmar av finjusteringar och pill... då är det något som är fel och antagligen inte på användaren. Tänk om en maskin i en fabrik skulle bete sig på det viset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har trätt om den IGEN och borstat ludd (hur mycket det nu kan bli efter 1,5 tunika som jag hunnit sy innan det började krångla) och satt på nät på trådrullarna men INGENTING funkar. Kolla in bilden, sömmen nederst på bilden är rätsidan och den överst är således avigsidan. Hur som haver liknar det kattskitt vilket som och det drar sig och trådarna går precis hur dom vill, rätt som dom syns på rätsidan så ligger den på avigan. Jag blir knäpp. Detta är nackdelen med att ha skickat efter en maskin (visserligen svensk sida men ändå), hade jag nu handlat hos den lokala handlaren hade han fått ett besök omgående imorgonbitti för nu är jag så trött på detta. Är det någon som kan ha en aning om vad som är fel eller ska jag behöva skicka tillbaka den? Det känns som något är fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja jag kan ju tyvärr inte svar på vad det är som är fel, men det lutar ju åt att det verkar vara ett maskinellt fel.
Jag tycker nog det bästa vore om du kontaktade återförsäljare, för att se vad dom säger och hur de ställer sig till att kolla på din maskin. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
De flesta butiker brukar ju erbjuda en utbildning på maskinen man köpt. Jag skulle gå till butiken och få hjälp att visa alla funktioner och inställningar på maskinen om jag vore dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Baksidan är bara Monika att jag skickade efter den på symaskinswebbshoppen och det känns kymigt att gå till den lokala handlaren då. Vet ju själv vad jag hade tänkt om jag hade varit butiksinnehavare.
Idag ska jag maila symaskinswebbshoppen och se vad dom har att komma med. Fortsättning lär följa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kl 10,51 mejlade jag till symaskinswebbshoppen där jag skickat efter den hiskeliga overlocken och bifogade bilden ovan och nu kl 11,28 ringde dom därifrån - ingen dålig service!!!
Hon vill påstå att det är ett generalfel - de båda nåltrådarna är INTE inne i sina trådspänningsbrickor vad hon kunde se på sömmen. Man ska tydligen dra tråden rejält fram och tillbaka mellan brickorna så att tråden verkligen kommer in mellan brickorna. Jag som har tyckt att det blivit kattskit när man dragit in dom för hårt men jag har kanske inte fått dom rätt då. Att det ska behöva vara så krångligt, men skit samma. Nu fick jag ny energi till att hem och gå en match till med maskinen. Håll tummarna!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nädå mina vänner, det gick åt pipsvängen ikväll också. Trätt om och verkligen dragit in trådarna i trådbrickorna, bytt nålar (som slutade med att den ena bröts) men ingenting hjälper. Känns som det inte blir något motstånd i den blåa trådspänningsratten så det får väl bli en ny match med symaskinswebbshoppen imorgon. Nu suckar jag uppgivet för jag har sån sylust men det blir inte nåt med nåt när man har en overlock med svininfluensa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.