![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Jag är tveksam till om det verkligen kan gälla. Det verkar synnerligen ologiskt. Säg att jag köper en mängd tyg för jag skall göra "Hello Kitty" sängkläder till hela familjen (välidgt otroligt). Sen ångrar jag mig och vill sälja tyget vidare, men skulle då enligt ovanstående påstående vara förbjuden att göra det trots att ingen sådan information har framkommit vid köp? Jag tror inte att det kan fungera så i praktiken. Har man bjudit ut något till försäljning så har man nog begränsade möjligheter att styra över den fysiska vara som man har fått full betalning för. Men visst, det är så fel det här med att böcker, skivor och tyg med någon djäkla ful katt på är hårdare skyddade än läkemedelspatent som kostar miljarder att ta fram. Men visst, Hello Kitty är väl viktigare för mänskligheten än ett ruttet gammalt AIDS-vaccin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fast det är här som Privatbruk och vinstsyftebiten kommer in. Du får sälja tyget vidare om du inte gör egen vinst på det. Och du kan även sälja de färdiga lakanen till en vän till självkostnadspris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.