![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mammasnickisar
Min dotter väntar barn och skulle vilja ha ett par snickarbyxor i manchester. Jag har tyg liggande men hittar inget mönster, hade själv ett par röda på -80 talet när jag väntade min dotter.
Då fanns det hela tidningar med mammakläder från Burda, jag sydde det mesta själv. Men de har jag naturligtvis inte kvar, har väl kommit bort i någon flytt det är ju 27 år sedan. Är det någon som är bra på mönsterkonstruktion som tror att det är ok att sy efter ett vanligt mönster till snickarbyxor och fälla in kilar och snörning i sidorna, de jag själv hade var med snörning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kolla någon secondhandbutik, de brukar ha "gamla mönster"
Röda Korset eller liknande, jag har hittar mönster till mamma-kläder när jag skulle bli Farmor På Trader kan man också göra fynd |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53.