![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej MonicaW,
jag är medveten om att Evolven säljs till kampanjpris (på butiken jag var på var det till förra lördagen), då kostade den 18000 + fyra-fem extra pressarfötter (men ej den jag var intresserad av). Den pressarfoten kostar ca 1000 kr, så priset i Sverige blev då 19000 och England 14500. Jag undrar hur man motiverar prisskillnaden? Dessutom blir jag lite irriterad på bilförsäljartricken "specialpris om du handlar nu" när jag funderar på att köpa en apparat för 15000-20000. /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja det är en stor prisskillnad det tycker jag.
Håller med om att det vore intressant att veta varför maskiner kostar så mycket mer här än där. Är det butikerna som tar ut överpriser eller har länderna olika moms på sakerna? Något måste det ju vara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Momsen i England (=VAT) är fn 15%
och kommer att höjas till 17,5 % 20100101. http://www.direct.gov.uk/en/MoneyTax...Tax/DG_4015895 ( Vissa saker är oxå helt momsbefriade i England som t ex mat, barnkläder,böcker & tidningar. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:45.