![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Har precis köpt mig en symaskin (Singer Tradition 2259) och försöker lära mig att sy. I de böcker och medier där jag läser om att sy i trikå pratas det varmt om "tvillingnål". Det jag undrar är om jag kan använda en sådan på min "vanliga" symaskin eller krävs det att man kan använda flera trådrullar då? Undrar även hur man trär en tvillingnål. Kan inte hitta uppgifter om det någonstans...
![]() Mycket tacksam för hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du söker här i forumet så finns det hur många trådar som helst om hur man gör o inte gör med tvillingnål...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ok, då ska jag titta runt istället...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Det går utmärkt att sy med en tvillingnål på en vanlig symaskin. Och du ska trä precis likadant som när du använder en vanlig nål. Den enda skillnaden är att du då måste ha två trådar som du trär genom maskinen på samma sätt och trär i vardera nål. Men var försiktig om du skulle vilja sicksacka. Det går nämligen inte att sicksacka i full bredd, endast ett par milimeter i bredd. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack Virre.Design, ska följa din instruktion. Efter att ha läst de andra trådarna om samma ämne så har jag förstått att man kan "lägga" trådrullen på baksidan av maskinen om man inte har en extra trådhållare, vilket jag inte har. Maskinen har jag desutom köpt på onoff där man inte kan gå tillbaka och be om syråd direkt... Ska testa och se om det fungerar. Annars återkommer jag nog här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.