![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Men om jag nu gör en korsett på enkelt tyg. hur ska då det här bandet sys fast? Bara rakt över innan jag börjar med kanalerna för skenor eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det verkar vettigt. Då syr du fast bandet i korsetten med sömmarna du syr fast kanalerna med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag håller för närvarande på med min underbustkorsett, men eftersom jag inte får tillgång till mina skenor förrän på måndag så funderar jag på vad man kan använda för annat roligt att skena med? Enligt en vän ska det funka med rensfjäder, rotting användes i historiska korsetter vet jag, men vad mer kan man använda? Tips, erfarenheter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vänta till måndag ...
Rensfjädrar måste du ju plasta in på något sätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu måste jag in och skriva lite i den här tråden igen. Mönstret ligger framme och jag tar i det med jämna mellanrum men jag har inte kommit mig för att börja. Jag är dock sugen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
FEGIS!!!
Jag har nästan snott ihop en besynnerlig korsett med "cording", en TV110 i randigt tyg och missade att skära ut fodret till en sak i blått med guldtrådar. Och då är jag både lat och passivicerad. Ta lite mått på dig, eller någon annan. Måtta mot mönstret och klipp ut bitar i slasktyg och sy ihop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Fniss. Jag veeeet att jag borde dra igång.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53.