![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Nu ska jag sparka liv i den här tråden igen. Jag har några grejer kvar att sy innan jag ger mig på korsetten men jag har lyckats sy undan drygt 15 meter nu ur tyghögarna, mest dagiskläder till dottern men även några par leggings till mig själv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
15 meter innebär vaddå??? 15 meter tyg på 140cm bredd eller 15 meter på höjden??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ha ha. 15 meter på 140 cm bredd. Ha ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
OK, då. Du har jabbat dig igenom en 15 meter hög trave av tyg då. Hur många kilometer blev det?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
*fniss*
![]() Tänk om jag hade så mycket tyg. Tur att jag INTE har det. Det är tillräckligt som det är men men högarna börjar i alla fall minska. Jag ska faktiskt gå igenom dem igen och se om det finns något jag kan skänka till Myrorna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag ska bara byta volympot i senaste förstärkarprojektet. Den som sitter i, rassalr. Sedan ska jag sy klart toilerna efter mina nya mönster på Ageless Patterns.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Simplicity 9769
hej1
jag håller på med min första korsett just nu och har kört fast. Jag har gjort en test-korsett för att få en bra storlek men nu när jag ska gå vidare med att göra gångar för skenorna förstår jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill helst ha klart för mig hur jag ska göra innan jag ger mig på att klippa i min coutil. Jag gör en korsett på enkelt tyg och kommer att använda boning tape. Hur ska jag fästa den för att det ska bli bra? Som jag förstår av beskrivningen ska jag klippa bort sömsmånen och sy bandet över sömmarna på insidan. Men det känns inte som att utsidan blir bra då. Om jag skulle göra detta utan beskrivningen skulle jag nog snarare fästa den på utsidan. Så frågan är väl; hur ska jag fästa banden för att det ska bli snyggt och över huvud taget fungera? Känns som att jag är helt fel ute på många håll när jag gör det här. Men jag lär väl kunna det här när jag väl klarat av det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:43.