Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-09-05, 21:26   #1
Sophia Sophia är inte uppkopplad

Jag tror inte att du ska räkna med att slippa tull och moms till Norge. Du kan ju ha tur och jag vet inte riktigt hur det normalt funkar med sådant i Norge. Jag beställde en gång några varor från England och lät företaget i England skicka direkt till en kompis i Norge för det var en present. När paketet kom fram var det stämplat med att det var tull-och momspliktigt eller något sådant men det hände aldrig något mer sedan. Presenten jag skickade var bara värd några hundralappar så norska tullen kanske inte orkade bry sig men de hade i alla fall noterat att det hade kommit något som borde ha tullats in.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-06, 09:31   #2
chrille chrille är inte uppkopplad

Ring Tullverket och kolla vad tullen är för några kilos vikt. Kan inte vara mycket. Jag skulle beställt från en vän i Sverige med leverans till Norge
Lycka till!
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-06, 11:47   #3
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

Tull räknas inte på vikt, det räknas på pris. Tullen i sig ligger på 12% av värdet, inkl. frakt. Sedan tillkommer även svensk moms, som ligger på 25% om jag förstått det rätt. Räkna ut det faktiska priset med den här:

http://www.tullverket.se/sokordao/tj...800010124.html
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-06, 18:46   #4
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad

Norge är ju som en egen liten ö på den globala marknaden och har lite andra tullar än vad vi har i Sverige. Gör såhär; Skicka symaskinen till en svensk väninna och betala henne för att transportera hem den till dig. Sist vi var i Norge stoppade de i princip varenda norsk bil vid gränsen men svenskarna viftades bara igenom.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.