![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() hej, jag har inga sådana pressarfötter för "osynligt blixtlås", märkligt?!
Jag har en gammal Singer symaskin som jag fått ärva. Jag har en mycket lång metallfot (vet inte till vad? Samt en halv fot, (vet inte heller vad detta är för någon sak)? Jag får lyckas klura ihop att sy ett blixtlås! Förtsår någon här om jag kan använda något av dessa "fötter" ? M ed vänliga hälsningar Marta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Den halva foten är i alla fall hos mig en blixtlåsfot, eftersom man då kommer mycket närmare blixtlåset än med en hel fot. Dock så brukar det gå att sy med vilken fot som helst, bara att det blir olika svårt och olika smidigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, jag hade en misstanke att denna halva fot, ändå är till blixtlås, tack! Jag sydde tillslut med en vanlig "fot", vevade maskinen för hand,
försiktigt utan att röra pedalen, jättejobbigt och inget att rekommendera! men jag sydde mitt i natten, ville inte störa någon granne! Och var rädd att denna fot egentligen inte alls passade för blixtlås. Blev i allafall jättenöjd med resultatet (blev som en osynligt blixtlås, som kom till på mitt egna lite smått galna sätt! : ) Marta-Singer |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Egna galna sätt är ofta rätt bra ändå!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:58.