![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
OKEJ! så de menar inte att jag ska öka nu asså..:!
okej. lite nytt ljus över det hela, tack! jag är fortfarande lite förvirrad över M1 men börjar sticka igen nu så kanske det ger sig. Jag skriver nog igen snart ![]() Tusen tack så länge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nää hörrni ni andra.....
Visst katten är bilden M2 felvänd??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej.
Man läser ju stickdiagram nerifrån och upp ju. Längst ner börjar tumkilen. Den som gör att vanten blir bredare från handleden upp till tumskiljet. Vid tumskiljet blir tummen ett eget finger och behöver kläder runt om. De 9m som sticker ut helt plötsligt på vänster sida i diagrammet står för den delen som sitter på handflatesidan på tummen. Tumkilsdelen fortsätter och sitter på nagelsidan om tummen. De "konstiga" tinnarna och tornen i överkant visar att man ska ha en "sarg" av [gammalrosa] maskor och minskningarna för att tummen tar slut ska ske på båda sidor om den sargen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jaha... nu börjar jag också förstå. Men då kvarstår första frågan ju....Bilden visar faktiskt 5 varv utan ökningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag tror jag har fattat nu iaf!
jag ska inte ropa hej men hittills går det bra ![]() tack!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
inlägget raderat. Men ett bättre kom i nästa ruta, på nästa sida på ämnet. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() nu har jag stickat så jag har ont i axlarna. det verkar bli bra, så än en gång tack för hjälpen.
mitt problem var framför allt formuleringen om ökningarna som jag misstolkade och trodde de skulle vara dem första varven. då blev det väldigt svårt och ologiskt. men nu har jag kommit en bit uppåt och ser fram emot resultatet ![]() emelie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:36.