![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Äsch!
Det blir ju inge bra ju
![]() Nu har jag trixat med pressarfotstrycket också, men det hjälper inte. Det är som att det tar tvärstopp när bandkanterna är mitt under pressarfoten, precis före nålarna. Jag har testat allt jag kan komma på och det blir verkligen inte bra *lite uppgiven* ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Vissa tyger VILL bara inte, vad man än gör...
Prova samma i något annat tyg. Kan man använda lyftbricka kanske?? (en liten plastmojäng man sätter in under pressarfoten för att jämna ut höjden) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Skönt att höra att det är fler än jag som känner så!
Jag har tänkt att det kanske beror på tyget i själva tröjan - det är en mjuk och lite "slinkig" singeljersey... Inte bästa nybörjarmaterialet kanske Men det är ju roligare att sy i nåt fint än bara för att, så nu blev det så. Resultatet blev till slut hyfsat ändå. Men inte mer än hyfsat... |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.

Jag har tänkt att det kanske beror på tyget i själva tröjan - det är en mjuk och lite "slinkig" singeljersey... Inte bästa nybörjarmaterialet kanske
Men det är ju roligare att sy i nåt fint än bara för att, så nu blev det så. Resultatet blev till slut hyfsat ändå. Men inte mer än hyfsat...
Hybrid-visning