![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Bärnsten är kåda och har viss medicinsk verkan. Ska testa det på Chip för fästinghalsband får han inte eftersom han leker med katten och det är giftigt för kissen. Har man riktig otur kan katten dö av medlet inom 12 timmar har jag hört.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Låter mer och mer "lockande" att plocka fästingar på djur och människa... Detta är ju helt sjukt ju!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har läst på flera ställen att avkok på rosmarin som sprejas på hundarna ska funka toppen.
Skulle testa en gång på mina små hundar men blotta åsynen av en rosmarinplanta får mig att vilja spy (jag gillar INTE den kryddan). Dessutom springer mina hundar sällan i högt gräs eftersom jag inte hittar dom efteråt.... ![]() Nåväl, ni som i vanliga fall gillar rosmarin kanske vill prova, är ju garanterat fritt från konstigheter!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vissa fästingmedel kan vara riktigt farliga för hundar som är känsliga för det. Vissa medel får man inte ens ha hunden i sängen och sova för de är så farliga, men ändå skall hunden leva med det dygnet runt
![]() Men det finns ju mindre giftiga medel som fungerar bra! Min hund har "peppar peppar" inte haft en enda fästing i år ännu, det trots att hon tillbringar somrarna i ett fästingtätt område. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag plockar på både hund & katter. 1 eller 2 om dan. Då är min hund i skog & mark minst 3 timmar om dan & hon har nog simhund mellan tårna oxå, så mkt hon badar.Har hört så många hund/kattägare vars djur inte mått bra av dropp i pälsen grejs/halsband. Mitt problem var snarare att fästingplockarna alltid var borta, tills jag hittade en som gick lätt att fästa på nyckelknippan. Apoteket har den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lite sent för inlägg kanske, men det kommer ju fler somrar.. vi har själva hundbutik och flera utesäljare säger att dom halsbanden ni pratar om - innehåller nervgift, och vi har många hund,kunder som inte klarar av dom. men jag skrev ut ett recept som våra kunder fick ta med sig, som härliga hund publicerade, på hemma gjort fästingmedel, (kan vara värt att prova om man vill )
Det kommer här... Koka upp 1 liter vatten med en Vitlöksklyfta, & innehållet I en burk timjan eller rosmarin. Låt svalna ordentligt och sila. Tillsätt saften från 1 citron och 1 msk vinäger, eller saften från 2 citroner till vätskan. Häll upp på sprayflaska och förvara I kyl. Spraya hunden inför varje promenad - blandningen håller ca 1 månad i kylskåp. ha det gott.. monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() Shania |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.