![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad är prisvärt i Tyskland ?
Jag ska besöka vänner i Tyskland några dagar och hoppas få möjlighet till en stunds shopping.
Någon som har tips om tyger/sybehör som är extra prisvärt eller attraktivt att köpa i Tyskland ? Jag ägnar mej inte åt maskinbrodyr utan är mer intresserad av klädsömnad. Skulle gärna göra ett stop-over på Stoff&Stil eller i Borås-trakten på vägen dit eller hem, men tror det blir tufft att få övriga i familjen att tycka det är en bra idé. ![]() /Ninni |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du har tur och springer på en tygrea, då kan du fynda.
Förövrigt tycker jag priserna ligger något under mot här men det beror såklart på vad man jämför med. Större varuhus är ofta billigare än rena tygbutiker. (Karstadt är bra, har allt och finns lite överallt) Ofta är oxå mönsterutbudet större än här och även något billigare. Du kan oxå kolla in tidningshyllan för mönstertidningar brukar vara betydligt billigare. Jag var över en sväng i juni och handlade tyger, Karstadt hade mängder då för två till fem euro per meter. ![]() Annars tycker jag att tygutbudet är väldigt brett, vill man tex ha tyg till utklädning/karneval finns det ofta mycket att välja på till bra pris. Här i Sverige är det ofta både dyrt och svårt att hitta. Jag ska över igen i aug så hoppas på mer fynd då. Om inte tyg så brukar det bli en del matvaror som jag saknar sen min barndom, halvtysk som jag är. ![]() Hoppas du får en trevlig resa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tycker ofta att affärerna i andra länder har betydligt större sortiment än affärer (de få som finns kvar) i Sverige. Minns att jag såg 7000 olika slags snedslå i en affär i ..... där EU-gubbsen brukar samlas ....inte i Belgien. Inte billigt men MYCKET.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tillbaka igen efter några dagars skön avkoppling hos vänner.
Jodå, jag hittade en liten men välsorterad tygmarknad i Lippstadt där jag fyndade på rea. Stort urval och priser på mellan 2 och 5 Euro. Hittade också snygga oxiderade blixtlås och en del andra bra och roliga sybehör. Ordinarie priser var ungefär som här, men sortimentet var toppen. Nu har jag massor av material och idéer till hösten. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.