![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
![]() Jo, dessa små otrevliga djur har tyvärr god smak
![]() De tycker speciellt mycket om kläder som är använda eller med fläckar, men ger sig inte på din favorittröja nr1. Varför inte? Jo, den ligger aldrig stilla, så de hinner inte! Det bästa är flytta om och skaka ut alla sina kläder och garner mm MINST en gång om året. De blir då störda och det gillar de inte ![]() Sen noggrann dammsugning vid lister och andra skrymslen. Att lägga i plastpåsar är bra, det ska vara fryspåsetjocklek, jag brukar tejpa igen med Scotch dokumenttejp. Tejpa så det inte finns någon öppning kvar. Så måste man kolla årligen att påsarna är hela. Det är enkelt att ta kål på ev. kvarvarande djur: Lägg i frysen i minst TRE dygn, det måste vara MINST 18 grader kallt. Man kan ju trycka på superknappen för säkerhets skull. Använd gärna termometer. Jag har just i dagarna gjort min årliga genomgång av ett helt berg med folkdräktsplagg!!! En hel frysbox är full!!! De får ligga där nu när den är tom innan alla bär vill ha plats. Det tog flera timmar att gå igenom och byta ut påsar. Jag var jätteglad för de hade inte fått minsta munsbit sen förra året ![]() Man kan inte bekämpa pälsängrar med insektsgifter etc, eftersom de kan flyga in genom fönstret och gömma sig i pyttesmå skrymslen i ett hem. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.