Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-08, 23:38   #3
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Lightbulb Det går att stoppa!

Jo, dessa små otrevliga djur har tyvärr god smak . De är förtjusta i fina ylle- och sidensaker, kan även gå på päls och skinn. Fjädrar och dun vet jag inte om de gillar?
De tycker speciellt mycket om kläder som är använda eller med fläckar, men ger sig inte på din favorittröja nr1. Varför inte? Jo, den ligger aldrig stilla, så de hinner inte!

Det bästa är flytta om och skaka ut alla sina kläder och garner mm MINST en gång om året. De blir då störda och det gillar de inte .
Sen noggrann dammsugning vid lister och andra skrymslen.

Att lägga i plastpåsar är bra, det ska vara fryspåsetjocklek, jag brukar tejpa igen med Scotch dokumenttejp. Tejpa så det inte finns någon öppning kvar. Så måste man kolla årligen att påsarna är hela.

Det är enkelt att ta kål på ev. kvarvarande djur: Lägg i frysen i minst TRE dygn, det måste vara MINST 18 grader kallt. Man kan ju trycka på superknappen för säkerhets skull. Använd gärna termometer.

Jag har just i dagarna gjort min årliga genomgång av ett helt berg med folkdräktsplagg!!! En hel frysbox är full!!! De får ligga där nu när den är tom innan alla bär vill ha plats. Det tog flera timmar att gå igenom och byta ut påsar.
Jag var jätteglad för de hade inte fått minsta munsbit sen förra året , fast kistan hade flera små kryp i sig, blä!

Man kan inte bekämpa pälsängrar med insektsgifter etc, eftersom de kan flyga in genom fönstret och gömma sig i pyttesmå skrymslen i ett hem.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.