![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Man kan snabbt dra genom maskinen på 6 mm stygnlängd, de är lätt att plocka upp. Sy längst ut på sömsmån så det inte syns ev nålhål (som ju syns i vissa material).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har precis fatt en pase svarta oljetter och massa meter kanalband jamte tva nya monster fran Ageless Patterns. Monstren ar moderna korsetter fron 1902 resp 1907. Jag har nagot att bita i nar vi kommer hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad kul! Jag ser fram emot bilder sedan.
Idag har jag kommit lite närmare korsetten. Har klippt till fyra par byxor till dottern och sytt ihop ett av de paren. Jag måste kolla om midjemudden passar på henne innan jag syr resterande tre par. Jag mätte innan men nu tycker jag att den ser stor ut. Eftersom hon sover så får jag vänta tills imorgon. Alltså, tyghögarna minskar här så snart kan jag börja rita av korsettmönstret. Jippi!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om man är lite småsnål vid utläggningen av mönsterdelarna kan en halvmeter (på dubbel bredd) räcka. Tror till och med jag sytt två korsetter av 75 cm tyg.
Det är inte som att sy en balklänning precis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu ska jag sparka liv i den här tråden igen. Jag har några grejer kvar att sy innan jag ger mig på korsetten men jag har lyckats sy undan drygt 15 meter nu ur tyghögarna, mest dagiskläder till dottern men även några par leggings till mig själv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
15 meter innebär vaddå??? 15 meter tyg på 140cm bredd eller 15 meter på höjden??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ha ha. 15 meter på 140 cm bredd. Ha ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:32.