![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |||
|
Nej. Han visade sin leg för mig, o det stod klart och tydligt: Hyresgästföreningen.
Citat:
Citat:
![]() Dessutom jag tycker personligt att det ska låta vara alltihop hyressystem pga bostadsbristen är katastrofal i storsthlm. Nedre granne har 2 ADHD barn och ska föda en baby till o en man... Det blir 5 personer på 42 kvm, 1,5 rum. Det är olagligt enligt regler nånstans lagskfitning. Det är tillåtet av dom, men kasta ut andrahandsgäster... patetiskt! Jag tycker att det ÄR värre med 5 personer i ettan. Psykisk barnmisshandel juh. En vänninna till mig, bor i etta o har två barn... Flera o flera trångbodda i Sthlm. Tillbaka 60-talets nivå. Citat:
Men jag skrev tidigare inlägget var det mycket kortfattande... Annars jag snackar för mkt o massa så ni fattar vad det blev en helheten. Det är så sjukt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulel nog rekommendera att ni tar kontakt med en lokalkommité och berättar vad som hänt.
Ryssar älskar att impa på oss dumma västerlänningar ... ![]() (2/3 av familjen är född i Sovjetunion). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Tror inte på historien.Dessutom tycker jag inte man ska göra sådana här påståenden utan att den man beskyller ska få försvara sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Skulle hålla med dig om det var om en privatperson. Men nu är det en organisation och då får de tåla att folk pratar/frågar sig lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sant
Det ligger en sanning i det du säger. Men jag vet vilket jättejobb dom gör ute i förorterna med att starta verksamheter för kvinnor barn och ungdomar. I avsikt att överlåta verksamheten till dom själva så småningom. Därför tar jag organisationen i försvar för hade fler gjort vad dom gör hade många problem lösts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tror att det är gubben som går och frågar runt om boende som syftas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja jag ringde till hyresgästföreningen idag!
Hon sa att det var kontroll för antal personer samt andrahandsgäster i husen här området, avsett för trångbodda och sånt. O sen dom rapporterar till fastighetsägarna eller hyresvärdarna. Så upp till de själva att kontakta med sina hyresgäster eller ej. De sköter följande regler som gäller. i sin tur att de har rätt att säga upp hyresgäster typ. Samtidigt att de försöker att bygga upp en helhet av bild hur Stockholm är illa inom bostadsbristen och trångboddheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nu tycker jag personligt:
Jag tycker det är mkt märkligt, för jag har aldrig hört om sånt vad hyresgästföreningen agerar egentligen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:56.