![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
|
Tycker det är konstigt om dom som företag skulle har skickat ditt paket utan post-ID. Just för att detta kan hända att paket kommer bort. Håller med de andra att du inte ska betala för saker du inte har fått. Hoppas du får dina tyger inom kort. För har man beställt något vill man ju ha det direkt. // Annica
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 63
|
Jag är gammal postarbetare och tycket att det är mycket som är konstigt med Jofotexs beteende. Att skicka någon som är värt runt 1000 med vanlig post är till att börja med helt idiotiskt. Att de dessutom hävdar att de har reklamerarat händelsen är konstigt, då man inte kan reklamera ett brev som är borta, utan det gäller bara försändelser med kollinr. (dett kan iof ha ändrats sen jag jobbade på posten, men enligt deras hemsida är det fortfarande så.) Så antingen ljuger Jfotex eller så har posten ändrat sina rutiner.
Att posten skulle ersätta varan tror jag inte då posten inte är ersättningsskyldig när det gäller brev, om inte annat avtalats mellan den som skickar och posten, och det tror jag inte Jofotex har gjort. Dessutom skriver ju Jofotex tydligt på deras hemsida att de skickar mot postförskott, men det stämmer tydligen inte i ditt fall, vilket även det är dåligt gjort av dem. Men en sak som jag undrar över, har du redan betalat varorna? Har du inte gjort det, så gör det för guds skull inte förens de har varorna. Att ta kontakt med konsumentrådgivaren/upplysningen i din hemkommun är alltd bra, de ska kunna svara. Men som sagt, får du inte varorna, ska du inte betala/få pengarna tillbaka. Krånglar de så kan det alltid vara bra att säga att man kommer att ta fallet till ARN/polisen, då brukar företagen vara snabba med att betala. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
|
Hej
Visst kan man reklammera brev, det har jag gjort ett par gånger via postens hemsida. Daremot erstter de inte før brev. Reklammationen gørs av den som skickat eller av både avsændare och mottagare. Vi skall komma ihåg att sverige har en av værldens bæsta post och det har jag fått många bevis før. det senaste : - Jag hjælpte en anhørig skicka ivæg bestællda saker till kunder. Tyværr glømde jag skriva adress på ett brev, desutom ingen avsandare heller. Detta visste vi dock inte, førræn det i min systerdotters brevlåda døk upp ett brev innehållande sakerna som borde skickats till hennes kund. - Posten hade genom att titta på kvittot som låg inne i brevet lyckas finna var brevet kom ifrån. Det jag tror hon på jofotex menade var att paketen skall skickas som postførskott men något gjort att detta inte skett. Hoppas brevet kommer fram eller ring upp jofotex och be dem om alla uppgifter kring brevet, så att du kan reklammera det. t.ex hur brevet ser ut, vilken brevlåda det skickades ifrån , vad som fanns i etc.. Håller tummen før att du får det snart |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 79
|
En glad nyhet!
I dag kom mitt paket. Något tilltufsat och omplåstrat med tejp här och var så nog har det varit en äventyrlig resa. Men fram kom det. Till slut.
Jofotex bjuder på frakten trots att det är posten som gjort fel så ingen skugga över jofotex. Men posten? Ja vad ska man säga... Lite konkurrens hade inte varit fel. Tack för alla svar i den här tråden. Nu ska jag så smått börja fundera på vad det ska bli av tygerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Bra att du äntligen fått det! Kanske Jofotex packat det för dåligt? Verkar så på din beskrivning, den kanske fastnat någonstans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
|
Jag känner igen det där. Någon gång runt jul köpte jag miniatyrstickor från Apidea. Dom tog väldigt lång tid på sig, och jag mailade och undrade om dom var skickade. Det visade sig att dom var skickade ett par veckor tidigare. Jag blev lovad nya stickor. Någon dag senare fick jag ett mail från Apidea. Hon hade fått tillbaka stickorna. Paketen var så illa åtgången så deras adress var den enda som var läsbar. Det visade sig att det lilla paketet. ( ca 5 x 15 cm) hade fastnat i någon maskin på posten och demolerats till oigenkännlighet.
Min man hade större otur med ett av sina paket för något år sedan. han höll på med astrofotografering och hade beställt en stor tub för runt 15.000. Han höll koll på trackingen hela tiden med tanke på värdet. Trackingen upphörde i Malmö. Han ringde posten flera gånger. Fick olika besked varje gång om var den befann sig, men trackingen stämde inte. Killen i postbilen hävdade t.om bestämt att han varit och ringt på för att lämna paketet kl 8 på morgonen en av dagarna. Våra barn går till skolan kl 8 så vi skulle inte kunna missa honom. Vi misstänkte att paketen hölls kvar i lastbilen av någon anledning, för spåren ledde tillbaka till bilen gång på gång. Det var ett jättepaket på 50 x 100 cm så det kommer inte bort så lätt. Min man fick en ny tub från företaget eftersom dom kände honom väl och dessutom redan hade betalt i förskott. Ett par veckor senare läste vi om en postanställd som hade roffat åt sig en massa paket för egen räkning. Vi misstänker att tuben fanns med där men det blev aldrig klarlagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 54
|
Jag har lärt mig en sak när jag beställer varor jag tar alltid mot postförskott, det känns säkrare det är helt klart värt att man inte betalt något innan man fått paketet i sin hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:30.