![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Gör man saker i vinstsyfte, och inte har företag, så ska man deklararera enligt det jag skrev i ett tidigare inlägg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Det är omöjligt att kontrollera. Polarna som besöker hemmet och lämna... Skattverket ser inte här. Skattverket ligger bortom 5 km. Höhöh... Det finns folk som har sjuklig samvete att betala välvilligt. So what.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Jag skulle vilja be er hålla er till ämnet, vilket handlar om vad man rent juridiskt är skyldig att göra. Vad ni själva personligen väljer att göra är ert egna val, precis som era åsikter kring hur det borde vara. Dessa två saker hör inte hemma i den här tråden. Vill ni diskutera det, skapa en ny tråd under "Fritt forum", tack.
![]() Fortsätta diskussioner kring sådant kommer jag att radera. Jimipe Forumvärd |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har lärt mig om hobbyverksamhet att man får omsätta 30 000 kr alltså både in och ut. Allt över 30 000 kr skattar man för
Är man två på en hobbyverksamhet är det 60 000 kr. Detta fick min vännina tills var då hon kollade upp det hela |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
De uppgifter jag har är bara en månad gamla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ett bra tips är att läsa skatteverkets broshyr om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/download/...0092/34408.pdf gränsen på 30000 har med momsplikt att göra, alltså: omsättningen överstiger 30000kr=du skyldig att betala moms. Men till TS: Jag förstår att företaget i fråga vill ha en faktura (eller kvitto?) det har nog med deras bokföring att göra, för att dom ska kunna ta upp köpet i sin verksamhet. Köp ett faktura/kvittoblock på bokhandeln. Skriv ditt namn som säljare, och företagets namn och adress (köpare) Datumet för försäljningen, eventuella betalningsvillkor, vad försäljningen avser och belopp (ingen moms!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:34.