![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ok, bra att veta, deklarerade ändå, då har jag papper på allt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men jag har inget företag inte ens hobbyverksamhet utan detta var en förfrågan från ett företag o det gällde bara 1 märke. Det fanns ingen tanke om att det ev ska bli mer.....O dom ville ha en faktura, på ett märke som skulle sys på 1 sak...
Få prata med dom o se om kanske nån annan kan fixa det. Tack för alla svar även om jag är lite mer förvirrad nu än innan ![]() /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gäller detta inte enbart om stenbeckan innehar F-skattesedel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det handlar inte om momsen när man gör affär med ett företag och själv saknar F-skattsedel. Det är dom sociala avgifterna som drabbar företaget. Har man F-skatt så betalar man sina avgifter själv. Sen att skicka en faktura med moms 0 är inte gångbart... allt innehåller moms. In och utgående moms.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kan du inte bara skriva ett kvitto på vad dom köpt av dig. Ingen moms angiven eftersom du är privatperson och inget företag.
Jag tänker i dom banorna att ett företag kan ju köpa saker tex via blocket från privatperson och då begär dom ju bara ett kvitto. Momsen är inte aktuell eftersom "säljaren" är en privatperson. Företaget får visserligen inte dra av någon moms då heller men det kanske dom kan leva med. Soc blir det ju inte heller tal om eftersom dom inte köper ett arbete utan en "sak". Hänger du med hur jag tänker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja många är svaren o jag vet itne vad som är rätt o fel men jag ska höra med företaget... Det känns lite kostigt att det ska behöva vara så krångligt för nånting som inte ens kommer kosta 500:- o som dessutom är en engånggrej.
Får se hur jag gör.... Men TACK alla ni som varit inne o svarat. /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.