![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
HJÄÄÄÄP o >AKUUT! Mönsterpapper för broderi
Hej
Jag behöver papper som man kan skriva ut direkt rutiga mönster, tomma, inte motiv i. Var kan jag hitta?? (brukaren behöver. Jag och brukaren jobbar ihop medeltids texter o blomma-kedjor i kanterna, o texterna i mitten... Så behöver vi mönsterpapper för att rita ner.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inget bra svar men skulle det kunna fungera med rutat kollegieblock eller millimeterpapper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Om du har Microsoft Works i din dator så kan du skriva ut rutiga papper med hjälp av "mallar" - fast de har gömt dem rätt bra ![]() Börja på startsidan välj "mallar" sedan "forskning & utbildning" sedan "speciella dokument" och sedan då kan du välja vilket rutpapper du vill ha. De ser lite konstiga ut på min skärm men de blir finfina när jag skriver ut dem. De finns med mindre o större rutor och med tjockare streck för var femte ruta och allt vad det var. Jag använde dem när jag skulle rita stickmönster och vanligt kollegieblock hade för stora rutor Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Taaack!
Jag hinnade inte svara, men lycklig projekt iaf ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
uhmmm ,.. måste man uppdatera från mircosofts hemsida va? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag är på jobbet i 23 timmar i rad... Vi broderar redan nu
![]() Brukaren är så lycklig. Det var riktigt väldigt bra att mallarna finns där. Jag tackar en gång till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Är det länken jag skickade som ni har haft glädje av?
Isåfall, jätteskoj. Kul att kunna hjälpa till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
ja jag vet att de flesta skaffar word på ett eller annat sätt ![]() Fint att det löste sig för dig hursomhelst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Allra enklast i word gå till utskriftsformat och klicka i att skriva ut stödlinjer.... men det får nog inte vara ett tomt ark att skriva ut om jag minns rätt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Haha, jag föreslår kollegiepapper och millimeterpapper så sitter jag med works och hittade flera rutiga "papper". Nån behöver nya glasögon tror jag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Jag prövade med excel hemma o skrev ut... Det är alltför grova rutiga. Bättre med där färdiga mallarna i länken. Ljus grå... perfekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Men du kan ju ändra storlek på rutorna...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.