![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har tagit en någorlunda bra bild på problemet.
Kollade igenom en låda som följde med vävstolen å där hitta jag skafthållare. Hittade oxå lattorna som jag glömt sätta dit ![]() Men det är ju första gången jag sätter upp vävstol själv å man kan ju inte vara bäst jämt ![]() Bilden är tagen från det håll varpen kommer, det är alltså bommen som syns bakom skaften å det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det ser ut som att trissan sitter för långt in. Trissan ska sitta 1/4 in på solvstången det är också viktigt att skaften är rätt innmätta mät en 1/4 in på skaftkäppen och knytt nickepinnen.
Hoppas det fungerar Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det kommer också att bli mycket bättre när Du monterat dit lattorna.
Ha snöret till lattorna på mitten av skaftkäpparna, |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen.
Ska ta itu med det imorron om jag orkar, å hoppas på att ni har löst problemet åt mej ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är det en synvilla eller har du osolvade trådar i kanterna??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag knytit lattor å flyttat nickepinnar så nu ser det faktiskt rakt ut
![]() Men så har jag fått nya problem istället ![]() provade väva lite bara för att få trådarna jämnare och på solvnotan som jag fått av min moster (tror det är rosengång) står det att om man bara vill ha tuskaft ska man använda första och andra trampan så jag provade det men då är det jättemånga trådar som inte kommer med i väven alls ![]() å dom ute på kanterna kommer så klart inte heller med, inte ens när jag provade alla fyra trampor. Så jag börjar tro att jag måste ge upp det här projektet tills mamma eller moster kommer å hälsar på för jag har ingen aning alls ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:25.