![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Enkel barntröja med en häst på
Behöver ett enkelt mönster på en stickad tröja (2-3 år) med en häst på. Lite småbråttom!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sticka en slät tröja o brodera hästen på, så slipper du en massa trådar på avigan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det föreslog jag också (det är min mamma som sökte mönstret). Men hon tyckte det lät för svårt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Leta reda på en broderibild med en häst och sticka efter det, fastän det sker samtidigt som stickandet av tröjan.
Om du söker här på sidan nånstans så finns det speciella rutnät för stickmaskor. De är tydligen inte så kvadratiska som man skulle vilja (= inte som korsstygn). Leta rätt på en hästbild och lägg rutorna ovanpå och sätt igång och kryssa! Det kanske rent av finns en älsklingshäst som kan vara modell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilken masktäthet ska det vara?
Har ett mönster för masktäthet 23m /10cm slätstickning, stickor 3,5 men minsta storleken är är fyra år/100cl Maila mig om det är intressant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Häst tröja i Freja
Svarta Fåret har ett mönster i Freja garnet. 20 m=10cm på stickor 4. Vilket nummer mönstret har vet jag inte på rak arm.Kolla med en butik som säljer Svarta Fårets garner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag blev väldigt intresserad av det här rutnätet för stickmaskor, men kan verkligen inte hitta det här på sidan. Jag skulle vara jättetacksam om någon som är lite mer vaken än jag hittar rutmönstret (det känns som om det är rätt framför ögonen på mig, men jag ser det inte) skulle kunna lägga in en länk här. Tack så jättemycket i så fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack så jättemycket!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.