Jag har haft broder maskin sedan 1998 och har nu gatt igenom de flesta marken. Jag borjade med en Husqvarna Rose och har sedan bytt upp mig pga att jag ville kunna brodera storre broderier.
Har for utom Rosen haft HQ Designer 1, Janome 10000 och har idag en Brother 3100D (som jag har haft i 6 ar) en Bernina Artista 730 samt en HQ Designer II. Har aven en Brother overlock 3034.
Utan tvekan av dessa maskiner Brother den absolut lattaste och basta maskinen jag har. Den ar val vard sina pengar i guld. Den har dessutom fler matartander an t ex HQ vilket gor den helt klart overlagsen vad det galler matning av tjocka tyger bl a.
Janomen hade jag bara problem med samt att det var som att kliva tillbaka i tiden nar det gallde hanteringen av broderier. Dessutom daligt med hjalp fran saljare och generalagent nar det blev problem.
Jag tycker att du ska satsa beg. maskin dar du inte behover ha nagot speciellt program for att kunna ladda ner och overfore monster till din maskin. Min Brother 3100D kor jag med disketter som jag har laddat med gratisbroderier direkt fran natet. En sadan maskin kan du sakert fa for ca 10000 - 15000 idag val anvanda pengar och du kan brodera upp till 26 cm langa broderier. Lycka till med ditt inkop!
|