![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hur har det gått för dig? har du fått bukt med eländet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skall prova kjolen på måndag innan dess blir det inget gjort /Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fuskskinn kan va bökigt. Jag fick limma sömmen och lägga tygder på tills det torkade för att det skulle fungera. Tar en evinnerlig tid... till skillnad från riktigt skinn som fäster på en gång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Limmade baksömmen.
Tog textillim ställde på tyngder som du sa Tua. Efter 10m min satt det ihop så pass att det gick att "pressa" sömsmånen med tummen. Sidsömmarna stickade jag ner båda åt baksidan som Aina föreslog. Nöjd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu ska jag dela med mig av en erfarenhet som denna fuskskinn kjol gett mig
![]() Baksömmen limmade jag, sidsömmar fick stickning, Bara inprovningarna kvar. Jag är nog lite "nojjig" för dåligt pressase inprovningar gillar jag inte. Hur gör man då när man inte kan pressa och limma fynkar bar högst upp inte ner i speten. Jo, tog spillbitar av filmoplast och spände inprovningen med dem. Nu har det legat 1 dygn tog bort filmoplasten nyss. Perfekt!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Och det bästa är att man lär sig något nytt nästan varje gång! Härligt att den blev bra, och att Du är nöjd. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:55.