![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Var hitta benvit satinvävd bomull?
Någon som vet var man kan köpa satinvävd bomull, benvitt eller kritvitt? Kan vara vanliga underlakan också, men hittar inte några!
Ska vara till brödkorg. Har googlat men vill helst inte betala multum för ett "superextrafint" lakan för att sedan klippa sönder det. Borde ju finnas i metervara?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Ikea har i off-white: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80108474
Det finns även vitt av ett annat slag: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20151644 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nog borde tygaffärerna ha bomullssatin. Men om du inte hittar något så kanske någon butik som säljer sängkläder typ IKEA, Hemtex, Jysk eller liknande ha. LLakan eller om kanske ett örngott kan räcka i tygmängd av bomullssatin som du kan sy utav till din brödkorg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack! Då ska jag bara övertyga maken om att det är nödvändigt med ett ikea-besök...
Har haft lite dåligt samvete för brödkorgen, eftersom tanken var att jag syr och en annan tjej broderar på sidorna, eftersom broderi inte är min grej. (och jag har ingen broderimaskin) men så får jag inte tag i bomullen! Men nu ska det väl lösa sig (om nu inte lakanet är slut på ikea, brukar hända precis när man åker dit för ett speciellt inköp...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Om du är orolig för att det ska ta slut, kolla det. Välj rätt färg och storlek och så till höger finns ett ställe där du kan kolla om det finns inne på ditt varuhus. Jättepraktiskt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det finns på metervara i Borås Wäveris fabriksbutik. Den vita kostar ca 140 kr/meter och benvit (II sortering) kostar ca 60 kr/meter. Men du kanske inte bor i närheten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.