Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-06-29, 18:13   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad

Svar direkt i personens gästbok

Hej!

Jag skulle vilja att sysidan ska vara mera som ett riktigt community. Där man kan svara på sina gästboksinlägg direkt så det hamnar hos personen man svarar till. Och ha en funktion om någon skrivit till en i gästboken eller i forum som man bevakar eller likande så ska det blinka nån ikon på din sida.

Visst låter de bra.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 06:33   #2
clindh clindh är inte uppkopplad
admin

Någon indikator kan vi säkert få till.

Ang svar på ett gästboksinlägg; hur brukar det se ut på andra sajter?

I svaret refererar man ju ofta till något den första personen skrev (typ "vilken tråd använder du?"). Om det svaret skulle läggas i den förstes gästbok istället utan referens till det första inlägget, tappar man inte tråden då (eh :-)

B:s gästbok
A: hej av fina grejer du syr, vad för tråd?
B: XYZZY-tråd

--alternativt, om det lades in i A:s istället--

B:s gästbok:
A: hej av fina grejer du syr, vad för tråd?

A:s gästbok:
B: XYZZY-tråd

---------
ser inte det senare konstigt ut, eller fattar jag fel?
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 09:01   #3

Hej!

Ja, jag tänkte att när man loggar in på sysidan så kommer man ju till startsidan. På sidan av startsidan kunde man ha ikoner som blinkar om någon svart mig i gästboken, forumet, mejl eller kanske ny kompis i commynityt och en knapp som uppdaterar hemsidan hela tiden som man själv klickar på och uppdaterar.

När man klickar på den blinkande ikonen kommer man till sin gästbok där personen svarat mig. När jag sedan ska svara henne så finns det knappar under texten hon skrivit: svara - historik - radera.

Där i historiken kan man klicka om man glömt vad vi pratade om och då kommer man till en sammanfattning av mårat samtal. =)

De skulle även vara kul att ha en kompislista. Där man lägger personerna som man börjart prata med och lära känna så att det bara är att gå till kompislistan och klicka på personens namn när man ska skriva till personen. Då kommer man till personens egen sida. Kan vara skönt om man har många i gästboken och inte vill sitta och kolla igenom flera sidor i gästboken för att hitta personen.

Förstår du vad jag menar?

-Helen
Gammal 2005-07-02, 11:54   #4
magica magica är inte uppkopplad

det funkar bra om det är lättare frågor det gäller. men det är svårt att föra en längre konversation om alla svar hamnar i den andres gästbok. då hamnar hela konversationen i den enas gästbok och inte den andras. plus att man måste gå och kolla om man har fått något svar i den andras gästbok.
hm. hoppas dte inte blev för virrigt nu.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 12:59   #5
winterros winterros är inte uppkopplad

Jag tycker att forum-systemet är mycket bättre då man ser alla konversationer öppet för alla så man slipper gå och kolla i massa olika gästböcker...
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 13:50   #6
magica magica är inte uppkopplad

absolut. ett forum är ett forum. men kanske man vill diskutera något som är helt ointressant för andra. då kan man ta det i gästboken.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 15:33   #7
winterros winterros är inte uppkopplad

det håller jag helt med om...
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-03, 11:39   #8

Ja visst. Nu menade jag i gästböckerna när man kanske diskuterar vad som helst med en annan person bara. Men i forumen ska man ju ha det så som det är fortfarande förutom att det kan blinka en ikon på sin sida när man loggar in om man fått något svar i forumet. =)
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.