![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja, Pfaff är ju inte precis samma sak nu som förr, nu har Pfaff blivit uppköpt av ett företag som äger pfaff, husqvarna och singer, och originalfabriken som gjorde pfaff har konkursat, så de nya pfaffarna är inte precis samma sak som de gamla.
Så det är ju roligt att någon märke fortfarande håller vid traditionen med att ha kvalitésaker med mycket metall nu i dagens slit&släng-epok. Jag håller dock mig till mina gamla pfaffar. ![]() Men jag blev i alla fall lite positivt överraskad av min nya janome-overlock. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Konstaterade dock att jag köpte Pfaff Select 1540 (föregångaren till Select 4.0 tror jag) så var det av den anledningen att den är helt mekanisk, ej liggande spole och spolhus i metall.
Säljaren propagerade för någon av de dyrare elektroniska maskinerna men jag påpekade att jag jobbar med teknik och IT hela dagarna och ville definitivt ha något UTAN kretskort! ![]() *bara en skojig passus alltså* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lägg Pengarna på en bättre Bernina.
Bernina "symaskinernas Royse Royse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja om man vill ha hållbar symaskin ska man köpa en helt mekanisk sådan, men av bättre kvalité förstås, inte de budgetmaskinerna.
Kretskort och sådant går sönder lättare och de är dyrare att laga i sin tur... Nej jag föredrar mekaniskt. ![]() ![]() Men även mekaniska symaskiner går sönder om det är fullt med plastdelar... Och delar av sämre metall... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker husqvarnas maskiner är super har haft en gammal singer men under årens lopp har det blivit husqvarna. Dem känns moderna och många pressarfötter som både följer med och finns att köpa extra
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:00.