![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jag har garanterat sett och känt vårtecken i Skåne
MYGG = MYGGBETT ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Ha ha, Jotack det där känner jag igen. jag hade en envis mygga runt ansiktet idag när jag satt på altanen och tog en kopp kaffe. Den blev inte så gammal.
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Lärkorna har kommit och Nässelfjärilarna har vaknat till liv. Då är det väl nästan vår.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Flera kvällar på rad har jag lyssnat på ett absolut säkert vårtäcken. Vår gammelgroda har vaknat och kväker ljudligt. Extra kul eftersom det betyder att det finns fler grodor i dammen nu. En ensam groda kväker inte, så det ljudet gör mig extra glad.
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ett säkert vårtecken är att våra automatiska markiser på jobbet åker upp och ner som tokiga...
Och att väldigt många fler hämtar glass och smaskar på (vi har gratis glass på jobbet) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
men åhhh..vart jobbar du???
Jag har hittat både tussilago och scilla. och knoppar av vitsippa och gullviva (någon form av sådan) uppe i vårt torp. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citat:
Här blommar i alla fall snödroppen, tibasten och hasseln, olika vårlökar börjar vakna till liv men mer är det inte än. Jo, om man tar de som står alldeles vid husgrunden och i skyddat söderläge. Där har dom kommit mycket längre. Ett som är säkert är att det är lerigt ute. Hästarna har fått en annan färg. Från brun och svart till grå grå. De lerbadar och när dom torkar så ser de gråa ut. Mer jobb, mer tvätt. Men snart så blir det grönt i backen och då mår vi alla bättre ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
[QUOTE=pysseltjejen;114479]men åhhh..vart jobbar du???
...QUOTE] kan ju säga att de bl a äger ett glassvarumärke så tillgången är rätt frikostig ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Min sambo såg sädesärlan idag det är vårt bästa vårtecken
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Hos oss har både krokus och snödroppar blommat över och blåsippor och vitsippor står i blom ,17 grader varmt och en strålande sol Det är härligt med vår.
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:03.

Och att väldigt många fler hämtar glass och smaskar på (vi har gratis glass på jobbet)

Hybrid-visning