![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
#10 |
|
|
Jag har äkta teak-trä i golven i lgh. Det är rätt jobbigt att vårda dom. Fastighetsgubben frågade om jag ville byta ut till platsiga golvplattor... fy fan fult! Det känns inte skönt med barfoten, o trasigt utseende... livlöst.
Men här är handgjorda 2x15 cm, så många. Det är rätt sällan som lgh har i sthlm. Men förekommer 50tals hus i närförorter till sthlm. Min mormor gav tips att man ska smörja med olivolja och så skydda mot fuktskador, i sambandet med våtstädning och efter badet (där dörren till badrummet är det viktigast att smörja in olivolja i golvet ordentligt o ofta, och där hade många "plattor" som var vattenskadade. Svart mögel!! Idiot tjej som bodde här innan mig. Jag var tvungen att byta ut 50 tals teak-plattor, rätt dyrt. De var svunna och snukiga äckel mögel. Jag frågade henne hur hon skötte golvet. Hon sa: Jag städade bara med vanligt rengöringsmedel. Jag frågade.. smörja in med olja?. Nej höhöh, sa hon med fnissande leende.. Herregud tänkte jag, o såg där svarta pickar i plattor..tänkte: aha svart mögel...samt undrade tankarna i huvudet om: Gör hon så; hoppar ur badkaren och springer från badrummet, rann/droppar ner i golvet helt... Det är rätt skönt att gå barfot runt på här golvet... O dessutom min fötter är så mjuka o lena tack vare olivolja som mot torra fötter själv. Jag slipper att köpa jävla fjolliga fotkrämer. Jag blev av med torra fötterna tack vare detta golv.Men jag smörjar in olivolja i golvet en gång per år. Det räcker, men inte där invid badrummet, som måste smörja ofta.. 4-6 ggr per år. Sjukt va? Många tycker att jag är knäpp. ja men det kostar bara 50 kr för hela. hjälper mot torra fötterna - bonus och städa med vanliga allren-flaskan 1 msk med 5 liter i hinken... det räcker 30 kr för ett år, inte mer. |
|
|
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:50.

tack vare olivolja som mot torra fötter själv. Jag slipper att köpa jävla fjolliga fotkrämer. Jag blev av med torra fötterna tack vare detta golv.
Trådad visning