Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-02-20, 22:10   #1
lillaidisen lillaidisen är inte uppkopplad

Thumbs up

Jag har inte provat, men ska absolut prova! Vilken roligt tips!!! Logiskt sett så torde det ju funka...
lillaidisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 16:09   #2
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd

Jag har lekt lite med stärkelsen nu här hemma och kommit fram till att det borde funka. Inför nästa väsk.-projekt tänker jag nog ta ett skräptyg, behandla det med stärkelse riktigt ordentligt och använda som mellanlägg. Återkommer med rapport när det är testat ordentligt.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 19:05   #3
kladnypan kladnypan är inte uppkopplad

Om du tänker tvätta väskan rekommenderar jag det inte eftersom stärkelsen går ur vid tvätt.
kladnypan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 19:58   #4
Forumvärd

Jag har nog aldrig tvättat en handväska i hela mitt liv, mer än dabbat lite för hand, och det håller den här stärkelsen för garanterat.
Gammal 2009-02-22, 20:34   #5

Sorry, jag visste inte att det var handväska vi skrev om. För kassar brukar man ju tvätta ibland eller? Sen vet jag inte vad dabba är men när jag tvättar mina stärkta dukar så går all stärkelse ur. Rätta mig om jag har fel eller har jag missat att det finns en dunderstärkelse som håller tvätt eter tvätt.
Gammal 2009-02-22, 22:02   #6
Forumvärd

Ja det var handväskor det var tal om och inte kassar. Med dabba menar jag att torka med en våt trasa typ.

Dunderstärkelse vet jag inte men Verdas stärkelse på tub verkar väldigt hållbar. Enligt lappen i förpackningen är den "av permanenttyp" och ska alltså hålla för tvätt, men det tror jag man får ta med en liten nypa salt. Jag tvivlar lite på att det skulle hålla i flera tvättar.

Efter llite forskning har jag förresten upptäckt att stärkelsen man köper på tub har en innehållsförteckning som är slående likt trälim. Jag ska experimentera lite med att blanda ut trälim med vatten och se om det ger samma resultat. Återkommer med rapport på det också.
Gammal 2009-02-22, 23:15   #7

Var lite tydligare i dina inlägg nästa gång är du snäll. Trälim tror jag fungerar till det mesta, även silvertejp på sånt som glappar. Ni unga vet ju oftast bättre än oss gamla..
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.