![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Delfintua - Jo jag skulle ju kunna bara köra på, men jag känner ändå att jag vill göra det här på rätt sätt, med skatt å sånt så folk inte kan säga nåt om att tjäna svarta pengar.
Penguin - måste nog samla mod några dagar innan jag törs ringa igen. Det är den där sidan från skatteverket jag läst å enligt den tycker då jag att det ska vara hobby. Näringsverksamhet = drivs självständigt, varaktigt och med vinstsyfte. Hobby = självständigt, varaktigt men saknar vinstsyfte. Så jag tycker absolut att det här är hobby för jag har inget vinstsyfte med det hela. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Flia eller nån annan som har koll
![]() Jag är nyfiken på hur man gör när man inte har kvitton på tex sina tyger. Om jag tex skulle starta upp en hobbyverksamhet och redan har tygerna. Köper man dem i så fall av sej själv? Och vad tar man då för pris på dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
I hobbyverksamhet räknas det som att du köpt in dom för mer än 5 år sen, och räknas därför inte in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:52.