![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
SOM MAN SÅR FÅR MAN SKÖRDA glöm inte det!!!! ![]() Ps. Blir bestört när en forumvärd beter sig som Du gör när Du ska i mina ögon sak föregå med gott exempel! Så var man väl rökt på det här forumet? Ett fall för admin eller????Ds. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Inget av ovanstående inlägg som jag skrivit har jag skrivit i egenskap av forumvärd utan som medlem på sysidan. Så lämna det därhän, skall du ge dej på mej så gör det som privatpersonen Annette. Jag blir inte automatiskt förbjuden att skriva inlägg forumet bara för att jag har en uppgift som forumvärd. Jag har dessutom medvetet inte rört några inlägg som jag anser kan rubriceras som personangrepp utan lämnar det till de andra forumvärdarna att bedöma, de kan sina jobb. Om du anser att jag har begått övertramp, personangrepp eller hetsat mot folkgrupp i så allvarlig form att admin borde kontaktas så kanske jag skulle anmäla det själv. Fast jag tycker att du kanske borde göra det själv. Ingen person är "rökt" ( ![]() Mina "stallkläder" består av arbetskläder köpta på loppis samt gummistövlar köpta på skokanonen, så vad är det som är "har råd att ägna dej åt ridsport" med det? Är du avundsjuk? |
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du står som forumvärd under Ditt namn har Du inte sett det????
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jodå det har jag sett än är jag inte blind.
Men när jag gör inlägg som forumvärd så skriver jag det. När jag gör inlägg som privatperson så skriver jag inget. Jag kan tyvärr inte ta bort den titeln varje gång jag går in som forumvärd. Men det kanske skulle varit bra om vi kunde göra det så det blir lättare för dej att läsa inläggen på rätt sätt. |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja Du ser vad korkade vi "nya" medlemmar är som inte vet att rutinerna är sådana!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hörni! Är det inte dags att lägga ner den här sandlådesnacket ni håller på med. Har ni inte annat för er än att klaga när en människa skriver om sin allergi!? Nu tänker i alla fall sätta mig och sy. Trevlig kväll!
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Forumvärd
|
Visst, det är åtminstone lite schysst att undvika att röka nära andra människor eller inomhus. Problemet är att det inte räcker. Jag har astma, och även om den inte är särskilt besvärlig, så räcker det med att någon kommer som rökt för någon timme sedan kommer och ställer sig i närheten av mig för att jag ska stå och hosta blod efter en stund. Och, som sagt, jag har inte särskilt besvärlig astma. Röken sätter sig i kläder, i andedräkt, överallt. Det räcker inte med att bara röka utanför. Det hjälper inte så mycket. Tyvärr så har många rökare svårt att förstå skillnaden, antagligen pga att man inte känner den kvarliggande lukten när man är så van vid den...
|
![]() |
![]() |
#9 |
Forumvärd
|
Och nu ett inlägg som Forumsvärden Jimipe:
Är det någon som känner sig felaktigt behandlad, påhoppad eller kränkt, anmäl inlägget det handlar om till oss. Ann1e kommer inte att moderera något som hon själv är direkt inblandad i, det har hon själv sagt. Däremot så är vi en mängd andra forumsvärdar som gör vårt bästa för att reglerna ska hållas. Så, är det något ni tycker är fel, hör av er. Jimipe Forumsvärd |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Lägger ner mina inlägg nu. Men till er forumvärdar.... Just nu har vi ganska många gäster som läser våra inlägg---och inte vet "reglerna"---vad ska de tro--- hur många vill bli medlemmar när (som de ser det) forumvärdarna beter sig-- Jag bara undrar???? En tankeställare......
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
![]() Jo, jag har för tillfället 3 hästar i mitt stall, 2 är mina egna. 1 st häst som har har på rehabilitering hos mej efter en skada. Så jag "ägnar" nog mej åt ridsport lite grann. Men bara lite... Men detta var off topic så Jimpie du får nog ta bort det. Jag luktar häst och hö, du luktar rök och parfym. Båda sakerna är lika illa för de som är allergiska. Men det är bara rökare som går i taket när man ifrågasätter deras rökning (= integritet) Tilläggas kan att jag har bara gått med mina ridkläder i affären en gång, det var när jag hade legat sjuk i en vecka pga att jag var på en konferens (som handlade om hästar och sjukdomar) Då rann sinnet till och jag tog på mej ridbyxor och ridskor och gick och handlade. För övrigt så är ångesten över att inte kunna andas lika stor hon mej som vuxen som hos en "mor med barn på väg till akuten". Det är ingen skillnad. Annette/privatperson |
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
Nu ska jag ägna mig åt annat som är mer betydelsefullt men en sista fråga... vad vet Du vad jag luktar???????????? Varför går rökning och parfym hand i hand????? Du plockar saker ur tomma intet utan någon som helst substans. Vidare... varför blev det mittåt angående Dina ridkläder i affären??? Fick Du pisk för Ditt inlägg eller????
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
Angående att plocka ur tomma intet så tror jag inte det. Jag skulle inte gå in i en diskussion utan vara väl förberedd vetenskapligt. Jag har läst en hel del angående både rökning och parfym. Något som du kanske inte gjort då du säger att mina påståenden är utan substans. Nästa fråga förstår jag inte riktigt "mittåt angående...." vad betyder mittåt? Jag kan gissa betydelsen till att du tycker att jag backade från mitt inlägg om att jag var ridkläder i affären. Jag tycker att du skall läsa det inlägget där jag förklarar detta, en gång till. Nej jag fick inte pisk ![]() Annette/privatperson |
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
Jag är storrökare.
Men det är tamejf--- min skyldighet att ta hänsyn till andra som inte tål rök. Jag ska inte tvinga andra till passiv rökning, eller ge astmatiker besvär. En bekant till mig blir dålig av att träffa mig precis efter jag har rökt, har lyckats lösa det med att jag alltid har ytterkläder på mig när jag röker och ser till att hänga av mig dom där hon inte är. Då håller sig hennes astma lugn. Det där med stallkläder är precis lika illa som röklukt. Jag är själv allergisk mot hästar och ryttare. När nån kommer in med stallkläder i en lokal där jag är så svullnar jag upp direkt. Häst är en av de mest allergena saker som finns, det räcker med att en ryttare har tagit i en sak så svullnar jag upp när jag tar i den efteråt. Vi måste lära oss att ta hänsyn till varandra. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.