Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-28, 12:44   #1
Penguin Penguin är inte uppkopplad

Så bra lukten är bättre.

Ang rökare, jag har själv varit rökare. De flesta rökare förstår inte hur illa det luktar av rök och att så många mår dåligt av rök. Men det är bara en förklaring och inte en ursäkt.

Folk ska få göra vad de vill, så länge det inte påverkar andra. Så vill de röka så får de...men inte så att deras rök påverkar andra!

Jag hoppas det kommer gå bra för dig nu!
Penguin är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 12:49   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Ja, det avtar och avtar allt eftersom. Nu känner jag mig att min tröja luktar. Illa när man bara har varit hemma och handarbetat.

Nu har jag inte besvären mer.

I alla fall här i rummet.

Tack för att ni "lyssnat" på mig och mitt gnäll. Man behöver skriva av sig ibland.
ichigo är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 13:13   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad

Jag hatar också rök. Är dock tack o lov inte allergisk. Det är ju knepigt om folk inte skulle få röka i sina egna hem men det är ju också helt oacceptablet att du inte ska få ha ett rökfritt hem. Hur får man ihop den ekvationen?
Sophia är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 13:56   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Öppna fönstrena och gör korsdrag!
Be grannarna röka utomhus i öppet fönster om det stör dig att dom röker inne i sin egen lägenhet.

Jag är rökare och blir lite rabbiat på allt bombardemang. Hänsyn ska vara dubbelriktad!
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 14:28   #5
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad

Jag är också allergisk mot cigarettrök. Blir jättesjuk när folk röker i min närhet. Jag är också allergisk mot parfym. Har ni en aning om hur ni rökare luktar? Då ert luktsinne är bedövat av all rökning så känner ni inte hur mycket parfymprodukter ni häller på er. Att gå in i en affär och handla brukar innebära tabletter dagen innan och samma dag. Kortison i inhalatorn samt Bikanyl i flera doser under dagen. Även dagen efter får jag ta medicin. Det är mycket dyr medicin. Så jag får faktiskt betala för att kunna gå och handla. Och alla tycker synd om rökarna, de stackarna som betalar för att långsamt ta livet av sej!

Jag tar numer på mej mina stallkläder (nej jag är inte allergiskt mot djur) när jag åker till affären. Varför skall jag ta hänsyn när rökarna inte gör det? Jag tänker inte längre be om ursäkt för att jag vill andas! Ni som röker ta fram ett smalt sugrör och försök andas igenom den, för det är så det är för mej och alla andra allergiska.

Så nu har jag öst ur mej! Så j.....a trött på rökare!
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 14:34   #6

Så j....a trött på icke rökare.
Att klämma in sig i en buss med 4 liter parfym är legalt men att ha rökt en cigg är icke legalt. Vi rökare har mer hänsyn i tankarna än ni som inte röker, så är det bara. För vi blir så bombarderad och mobbade så det är synd och skam.
Gammal 2009-01-28, 16:00   #7
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad

Hmm.. jag har nog inte tänkt på att det kan drabba andra så mycket. Om jag går på en trottoar och rökar så har jag faktiskt tror att det inte är så farligt utan att det ser provocerande ut. Jag tror att det behövs mer upplysning om allergier för det är svårt att sätta sig in i något som man jag har själv.

Just nu håller jag på med rök-avvänjning. andra dagen nu och jag kan säga att jag tänker inte på något annat än cigaretter... mina händer skakar, hjärtat slå i 200 (känns det som), jag svettas som en gnu.

Jag vill så gärna lyckas och håller jag min plan så är jag rökfri på Lördag.

Lite peppning är alltid uppskattat
ann_blom är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 16:17   #8
Trulan Trulan är inte uppkopplad

Både jag och min son är allergiska mot rök, parfym och vissa djur. Det är ett rent h-e när folk röker vid entréerna till affärer och köpcentrum. Man måste ju gå igenom molnen för att komma in eller ut. Det skulle underlätta otroligt om folk kunde ställa sig några meter bort med sina stinkpinnar.
Allmänna kommunikationer är inte att tänka på. Man kan ge sig sjutton på att har inte någon medpassagerare rökt eller hällt på sig parfym så har den gosat med katten. Som tur är bor vi i en liten stad så det är cykelavstånd till allt. Annars får man ta bilen även om det inte är miljövänligt i alla lägen.
Trulan är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 15:55   #9

Citat:
Ann1e skrev: Visa inlägg
Jag är också allergisk mot cigarettrök. Blir jättesjuk när folk röker i min närhet. Jag är också allergisk mot parfym. Har ni en aning om hur ni rökare luktar? Då ert luktsinne är bedövat av all rökning så känner ni inte hur mycket parfymprodukter ni häller på er. Att gå in i en affär och handla brukar innebära tabletter dagen innan och samma dag. Kortison i inhalatorn samt Bikanyl i flera doser under dagen. Även dagen efter får jag ta medicin. Det är mycket dyr medicin. Så jag får faktiskt betala för att kunna gå och handla. Och alla tycker synd om rökarna, de stackarna som betalar för att långsamt ta livet av sej!

Jag tar numer på mej mina stallkläder (nej jag är inte allergiskt mot djur) när jag åker till affären. Varför skall jag ta hänsyn när rökarna inte gör det? Jag tänker inte längre be om ursäkt för att jag vill andas! Ni som röker ta fram ett smalt sugrör och försök andas igenom den, för det är så det är för mej och alla andra allergiska.

Fy fan vilken hänsynslöshet. Att ta på sig stallkläderna när du åker till affären. Vet du hur många som är allergisk mot häst egentligen. Blir så förbannad så jag tror jag går i taket. Ta du dina hästkläder och hoppa nånstans där allergiker går fria. Jag röker åtminstonde inte i deras närhet men du gör det omedvetet med dina stallkläder. Som forumvärd kan du stänga tråden och nu hettar det till så stäng du, du har ju vanan inne. Jag är lika förbannad i allafall. Skiter i hur det går men dina stallkläder i en mataffär platsar inte. Jag kan ju säga att jag röker aldrig i en mataffär!!!! Sen häller jag inte på mig 4 liter parfym för att lukta gott. Att vara rökare är inte liktydigt med att dölja sin odör med parfym, du får läsa på lite.

Tack och hej leverpastej
Gammal 2009-01-28, 16:23   #10
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Citat:
Jag tar numer på mej mina stallkläder (nej jag är inte allergiskt mot djur) när jag åker till affären. Varför skall jag ta hänsyn när rökarna inte gör det?
Om det är OK för dig att tänka så, så är det självklart OK för rökare/parfymbärare också. Mycket märkligt beteende av en astmatiker/allergiker, må jag säga, att medvetet utsätta andra för en så stark allergen.
Sotis är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 17:01   #11

Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Om det är OK för dig att tänka så, så är det självklart OK för rökare/parfymbärare också. Mycket märkligt beteende av en astmatiker/allergiker, må jag säga, att medvetet utsätta andra för en så stark allergen.
Reagerade starkt på det här också. Ren tortyr av andra medmänniskor med alllergi.
Gammal 2009-01-28, 18:01   #12

Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Jo det är ett märkligt beteende det har du rätt i! Men ibland blir jag bara så trött och leds på att jag skall få betala med min hälsa och min ekonomi för att rökare skall få spy ut sin rök! Då tänker man så rationellt! Jag är bra mänsklig.

Men jag utsätts också för starka allergener via parfymer och cigarettrök. Vad är skillnaden? Varför skall jag stå ut när jag inte orsakar min astma. En rökare andas ut rök i 20 minuter efter avslutad cig!!! Visste ni det????

Jag kan inte stå i kö, jag kan inte åka buss, jag kan inte åka tåg jag kan inte gå ut och festa mm mm Jag får därför åka bil (som är dyrare) så fort jag skall någonstans.

Nej jag skall nog starta en lobb som har till uppgift att totalförbjuda cigarettrökning.
Gammal 2009-01-28, 18:59   #13
traktor traktor är inte uppkopplad

Citat:

Ja jag vet inte vad man ska säga om ett sådant dubbelmoraliskt beteende!!!! Får en känsla av att Du tar på Dig stallkläderna för att visa alla Du har råd att ägna Dig åt ridsport. Vi vanliga bönder åker inte in till stan i våra lagårdskläder utan vi duschar och byter om efter dagens förvärv i stallet och lagårn. Men vill man va fin får andra lida pin eller. Ta och tänk om och som sagt... tänk om!!! Håller med Delfintua om att vi röker iallafall inte inne i affärer. Där har vi förståndet på plats"!! Men inte Du uppenbarligen. Har Du någon gång funderat på hur många små barn Du har skickat med hysteriska föräldrar till akuten??? Kan bara säga - FY FANKEN vilken egotrippad person Du är.
SOM MAN SÅR FÅR MAN SKÖRDA glöm inte det!!!!

Ps. Blir bestört när en forumvärd beter sig som Du gör när Du ska i mina ögon sak föregå med gott exempel! Så var man väl rökt på det här forumet? Ett fall för admin eller????Ds.
traktor är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 19:10   #14

Citat:
traktor skrev: Visa inlägg

Ps. Blir bestört när en forumvärd beter sig som Du gör när Du ska i mina ögon sak föregå med gott exempel! Så var man väl rökt på det här forumet? Ett fall för admin eller????Ds.

Inget av ovanstående inlägg som jag skrivit har jag skrivit i egenskap av forumvärd utan som medlem på sysidan. Så lämna det därhän, skall du ge dej på mej så gör det som privatpersonen Annette. Jag blir inte automatiskt förbjuden att skriva inlägg forumet bara för att jag har en uppgift som forumvärd. Jag har dessutom medvetet inte rört några inlägg som jag anser kan rubriceras som personangrepp utan lämnar det till de andra forumvärdarna att bedöma, de kan sina jobb.

Om du anser att jag har begått övertramp, personangrepp eller hetsat mot folkgrupp i så allvarlig form att admin borde kontaktas så kanske jag skulle anmäla det själv. Fast jag tycker att du kanske borde göra det själv.

Ingen person är "rökt" () för att man uttrycker sin åsikt.

Mina "stallkläder" består av arbetskläder köpta på loppis samt gummistövlar köpta på skokanonen, så vad är det som är "har råd att ägna dej åt ridsport" med det? Är du avundsjuk?
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25.