![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Du fyller med sand ja. Men inte plastpåse, de håller nog inte så länge.
![]() Tät tyg, gå i butik och kolla runt lite. Jag tror att skjortpoplin kanske fungerar bra och är prisvärt. Poängen är att det är så tät att sanden inte rinner ut genom tyget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har alltid använt vanligt bomullstyg typ lakansväv och gjort en påse av.
Gör på följande sätt: Klipp till en tygbit dubbelt så lång som färdiga nåldynan (ex. 10x20 cm.= färdig ca 9x9cm) Vik tyget dubbelt och sy 2 sidor och på den 3:e lämnar du en öppning som är ca 3 cm. Vänd påsen och fyll den med sand och sy igen öppningen för hand med mycket småstygn. Garanterat att sanden inte rinner ut. Jag har gjort flera sådana nåldynor och det fungerar alldeles utmärkt. ![]() Lycka till Barbro ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oh hjälp! Låter livsfarligt med sand! (Jag har ganska små barn i huset.) Jag ser framför mig hur sanden ligger som ett fint täcke över hela ateljén... Hu!
Jag skulle hellre använda ris eller bovete som tyngd o sedan vaddera ovanför med tex en "gammal" socka om jag inte hade tygrester. Fast jag gör hellre armband av mina nåldynor, det är ju där de behövs! På borden har jag magneter... Frigolit skulle ju kunna vara något... det kan man ju fråga efter i vilken butik som helst om man inte har lite hemma! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Svinto!
Svinto är ypperligt att använda! Dels så slipas nålarna och är alltid vassa och dels får de en tunn hinna av tvålpulvret som gör att de glider superlätt.
Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Wow! Låter ju superbra!
Men det blir inga fläckar på ömtåliga tyger av tvålen då? Och sedan gäller det att inte köra ånga för nära?! Annars kanske det börjar löddra när man stryker/pressar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Nej då ingen fara det blir bara en tunn tunn hinna. Fast har man ett superkänsligt tyg så ångstryker man kanske det inte heller. Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Visst kan det vara ett problem att ha klåfingriga barn i syaltején. Jag har inte det problemet eftersom mina barnbarn vet att mormors-farmors saker rör man inte utan att fråga först. Så här långt fungerar det mycket bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:15.